Abrir menú principal

CheografíaEditar

Muniesa ye situato en una plana chunto a la Sierra de Muniesa, a 782 metros d'altaria dencima de lo ran de la mar y a una distancia de 107 km de Teruel, la capital de la suya provincia, y a 80 km de Zaragoza, la capital d'Aragón.

MugasEditar

Lo suyo termin municipal muga con Albalat de l'Arcebispe, con Alacón, Arinyo, con Oliet, con Arcaine, con Chosa, con Cortz d'Aragón, con Plou, con Blesa, con Moneva y con Lecera

Moneva Lecera Albalat de l'Arcebispe, Arinyo
Blesa   Alacón, Oliet
Plou, Cortz d'Aragón, Chosa Arcaine

ToponimiaEditar

Ye Montnesa en las primicias de 1279-1289, Muyniessa en lo Fogache de 1495.

Bi ha toponimos en aragonés o de base aragonesa como Los Baciones, Cascán, Farlán, La Gabardera, Carraíjar (referito a Íxar), Mas Royo, El Plano de las Ventas, Corral de las Planas, Peirón de Garraolite (referito a Oliet), Corral la Aliagosa, Fuent Cerrada, Plan de Alacón, La Cruceta, La Sarda, Masera, Hoya de Gabarda, Las suertes, Hilada de Plan Bornes, Corral del Cerro de Gabarda, Tejería Royales, Hoya de Gabarda, Ribazo del Pozuelo, Masera y El Hocino (castellanización de Focino).

En textos medievals de lo sieglo XV trobamos una mayoría de microtoponimos en aragonés en una ampla lista:[1] Los Abellares, Los Aguamanales, Balsa Nueva, Balsa Roya, Cabezo Carrascoso, Cabezo Ginebroso, Cabezo Royo, La Canyada, La Canyadiella, Canyada de la Piedra Blanqua, El Carrascal, La Cerrada, El Collado, La Dehesa, La Facera, El Falconero, La Fillada, Foya Engómez, Foia Ginestosa, Foia de Lienas, Las Foyas, La Franja, Fuent del Curto, Fuente del Serrano, La Gabarda, La Gabardera, El Gachapiello, El Ginestariello, El Navallo, Loma de San Blas, Las Lomas, Los Melgare, Miralbueno, La Pedraza, Plan de Alacón, Plano de Alborne, Pozo La Lomera, El Pozuelo, El Povo, Foia del Puerto, Los Royales, Santa Bárbara, Las Suertes, El Reguero, Val de Ciervos, Los Vedados, toponimos que encara existen poco modificatos y Cabezo de Don Bertholomeu, Cabezo de Mar(t)ín, Cabezo Vayo, Cabezuelo Domingo Gil, Campos Pero Sese, Foia de Gonçalvo Duesso, Collado de Santa Craba, Corrales de Climent, Foia Domingo Martín, Las Figueruelas, El Piélago, La Laguniella, La Senda del molino Dan Domingo, El Plano de Joan Duesa y Los Olmos que ya no existen.

La part de lo termin que bi ha entre Moneva y Lecera ye conoixita como Albir y se troban los toponimos El Campiello, La Filada del Albir, Royales del Albir, Boalar del Albir, Nogueras del Albir y atros.

HistoriaEditar

Dimpués de la suya conquiesta por lo reino d'Aragón, Muniesa fació part de la Honor de Uesa. En 1489 perteneixeba a la Sobrecollida de Mont Albán, pero en lo fogache de 1495 figura como una localidat de la Sobrecullida de Daroca.[2]

AdministraciónEditar

Reparto de concellersEditar

Eleccions municipals
Partito 1979 1983 1987 1991 1995 1999 2003 2007 2011
Partido Popular 4
Partido Aragonés 2
Partido de los Socialistas de Aragón 1
Total 7

MolimentosEditar

Molimentos relichiososEditar

CuriosidatzEditar

Tienen como embotada Bachanos, que pareixe indicar que son ta baixo de las sierras de lo Sistema Iberico (Baxanos > Bachanos por cheada).

FiestasEditar

ReferenciasEditar

  1. Guillemo Iturbe Polo, ISabel Lorenzo Magallón El sieglo XV en Muniesa y su entorno (1367-1503 Centro de Estudios Miguel de Molinos
  2. (es) María Isabel Falcón Pérez: Aportación al estudio de la población aragonesa a fines del siglo XV. Aragon en la Edad Media, nº5, 1983, p 259. ISSN 0213-2486.

Vinclos externosEditar