Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo ye sobre una selva de carrascas; ta atros usos, se veiga Carrascal (desambigación)

Un carrascal[1][2], carrascar u carrascosa ye una selva u matical a on predomina la carrasca. Ye la forma arquetipica de vechetación mediterrania.

Carrascal en lo Parque Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Lo carrascal climax ye una selva a on lo estrato arborio deixa pasar prou luz pa que se desembolique un matical u estrato arbustivo denso. Ixe estrato arbustivo se queda cuasi tota la luz y no deixa que se desembolique un estrato herbacio contino.

En la Peninsula Iberica bi ha muitas clases de carrascals con diferents especies acompanyants seguntes lo clima y suelo.

En la toponimia los carrascals amaneixen con palabras como carrascal u cercito (de lo latín QUERCETUM) en arias aragonesoparlants. En atras zonas de la peninsula a parte de carrascal, tamién amaneixen como carrasqueta (en Alcoi) u carrascosa.

Referencias editar

  1. (es) María Pilar Benítez Marco L'ansotano. Estudio del habla del Valle de Ansó, Gubierno d'Aragón, 2001, ISBN 9788477538554, p.291
  2. (es) José Manuel Vilar Pacheco Léxico y cultura popular de la Sierra de Albarracín, Centro de Estudios de la Comunidad de Albarracín, 2008, ISBN 978-84-691-1474-2, p.112