Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Un focino ye una foz chica. Pueden corresponder a foces fluvio-karsticas u a vals en fondo de saco.

Envista d'un focino en lo Parque natural de las Foces de l'Alto Ebro y Rudrón (Provincia de Burgos).

Etimolochía y toponimia editar

La palabra Focino se troba muito en la toponimia de la zona entre las provincias de Teruel y Zaragoza. Podría estar un mozarabismo, porque se documenta con fonetica mozarabe en la toponimia churra (El Fuchino).[1]

Igual como foz s'ha castellanizau como hoz en muitos toponimos, la palabra focino se presenta castellanizada a sobén como hocino (Hocino de Blesa). En Vivel la forma con fonetica mozarabe s'ha castellanizau como hochino).

En la toponimia de Fuent de Todos se considera focino a uns barrancos encaixaus de mida mes chica que no las foces y correspondients a vals en fondo de saco d'orichen karstica.[2]

Lista de Focinos editar

Toponimos derivaus de focinos editar

Barrancos con nombre derivau de focino editar

Referencias editar

  1. (es) NEBOT CALPE, Natividad: Toponimia del Alto Mijares y del Alto Palancia. Estudio etimológico. Deputación de Castellón de la Plana: Servicio de Publicacions, 1991, p 339.
  2. (es) DOMÍNGUES LLOVERÍA, José Antonio: Hoces, focinos y focinicos en el entorno de Fuendetodos, publicau en lo libro Comarca de Belchite de la Colección territorio, Deputación Cheneral d'Aragón.
  3. (es) LOZANO ALLUEVA, Francisco Javier: Topónimos del término municipal de Blesa (Teruel). Asociación cultural "El Hocino" de Blesa, 2004. p. 43.[1].
  4. (es) BESTEIRO, Josefina, Calvo, Miguel, POCOVÍ, Andrés, SEVILLANO, Emilia: Minerales de Aragón. Mira Editores S.A, 1988, p 32-34.