Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

O Fraixinal (Fraginal en castellano) ye un lugar aragonés en o termin municipal de Chaca, comarca de Chacetania y partiu chudicial de Chaca, en a provincia de Uesca.[1] Pende d'a diocesi de Chaca.

O Fraixinal
Lugar d'Aragón

Ilesia de Nuestra Sinyora d'as Dolors.
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Lugar
 Aragón
 Uesca
Chacetania
Chaca
Partiu chudicial Chaca
Población
 • Total

6 hab.
Altaria
 • Meyana

800 m.
Codigo postal 22713
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau
 • Parroquia

Chaca
Chaca-Berdún
Ntra. Sra. d'as Dolors
Coordenadas
O Fraixinal ubicada en Aragón
O Fraixinal
O Fraixinal
O Fraixinal en Aragón

A suya población ye de 6 habitants.

Cheografía editar

O lugar d'o Fraixinal se troba situato a 800 metros d'altaria sobre o livel d'a mar.

Toponimia editar

En a parla chaquesa se diz Frahinal con pronunciación castellana, d'alcuerdo con bels lingüistas como Chabier Tomás Arias se remonta a l'aragonés orichinal "Fraixinal" (selva de fraixins), palabra que Alwin Kuhn troba como microtoponimo en Echo (Fraxinal[2]), y que presenta sufixo -al indicador de formacions vechetals.

Por atra part en l'aragonés residual de Bagüés a palabra faixina ("ripa de faixos") se conserva castellanizada foneticament como frahina[3], por o que o toponimo podría remontar-se a faixinal, "puesto a on se guardan las faixinas".

Tamién cabe a posibilidat que se remontase a una variant de Ferranyal, pero en principio en l'aragonés occidental propio d'a Chacetania existe a palabra "fraxín(o)" pa l'arbol y no se documentan formas tipo Ferrachinal pa o "ferranyal".

Molimentos editar

Referencias editar

  1. (es) Catálogo de pueblos y municipios de Aragón. Estadística de población y nomenclaturas toponímicas entre 1900 y 2004 (PDF), Gubierno d'Aragón, 2005, ISBN 84-7753-366-0, p.210
  2. KUHN, Alwin, El Dialecto Altoaragonés (traducción de l'orichinal de 1935); Xordica Editorial. Zaragoza, 2008. ISBN 978-84-96457-41-6pp196
  3. Octavio Sierra Sangüesa Vocabulario general de las Cinco Villas de Aragón Institución Fernando el Católico, 2003

Vinclos externos editar