Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Liners (oficialment, en castellano, «Linés») ye una aldeya aragonesa d'o municipio de l'Aínsa-Sobrarbe, en a comarca de Sobrarbe y a provincia de Uesca. Actualment se troba despoblada.[1]

Liners
Despoblau d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Despoblau
 Aragón
 Uesca
Sobrarbe
L'Aínsa-Sobrarbe
Partiu chudicial Boltanya
Población
 • Total

0 hab. (2010)
Altaria
 • Meyana

±800 m.
Distancia
 • 103 km
 • 12 km

enta Uesca
enta L'Aínsa
Codigo postal 22395
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau

Uesca
Semontano-Sobrarbe
Coordenadas
Liners ubicada en Aragón
Liners
Liners
Liners en Aragón

Cheografía editar

Liners se composa de dos casas solas,[1] deshabitadas dende fa anyos y actualment enrunas,[1][2] que se troban en alto en un sarrato que baixa d'as sierras de Buil y Camporretuno, en a valle d'a Cinca. Debaixo de l'aldeyeta, por a baixant norte d'o sarrato, esnaviesa lo «barranco d'a Capana», u «de Plampalacios», afluent d'a Cinca que remata en o pantano de Mediano en ixa segunda población.

A población dista, aproximadament, 3 km en norueste dende Camporretuno, a principal población habitada dende a que se i puede arribar. En l'anyo 2010, l'Asociación de Amigos de los Caminos Tradicionales de Sobrarbe rehabilitó y desbrozó lo camín tradicional que la uniba con Santa María de Buil en pasando por o Sarrastanyo.[2]

Con a Capana y o Sarrastanyo, as pardinas que se troba en a valleta d'o barranco, fizo parte d'o municipio de Santa María de Buil,[3] que desapareixió en os anyos 1960 absorvido por l'Aínsa. Dende 1981, o municipio se diz l'Aínsa-Sobrarbe.

Toponimia editar

L'investigador Manuel Benito Moliner proposó que a etimolochía d'o toponimo «Liners» ye a parola <*LINARIUM, que en latín gosaba significar «campo sembrau de lino».[4]

Alavez, se tractaría d'un toponimo connectau semanticament con os diferents «Linars» que i ha repartius por a cheografía aragonesa y que comparten ixa etimolochía tamién.

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 1,2 (es) ACÍN FANLO, José Luis. Paisajes con memoria; Viaje a los pueblos deshabitados del Alto Aragón (7ª Ed.). Ed. PRAMES; Zaragoza, 2006. ISBN 84-8321-202-1
  2. 2,0 2,1 (es) Dentrada sobre Liners en o blog de l'Asociación de amigos de los Caminos Tradicionales de Sobrarbe; consultada o 6 de mayo de 2011.
  3. (es) «Santa María de Buil»; consultada o 5 de mayo de 2011.
  4. (es) Índice de pueblos del Alto Aragón, el orígen de sus nombres. Por Manuel Benito Moliner. Consultau o 6 de mayo de 2011.

Vinclos externos editar