Las Cuevas de Canyart

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Las Cuevas de Canyart (Cuevas de Cañart en castellano) ye un lugar de la provincia de Teruel, situau en lo termin municipal de Castellot. La suya población ye de 76 habitants (2018).

Las Cuevas de Canyart
Entidat local menor d'Aragón
Bandera Escudo d'armas
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Entidat local menor
 Aragón
 Teruel
Mayestrato
Castellot
Partiu chudicial Alcanyiz
Población
 • Total

76 hab. (2018)
Altaria
 • Meyana

816 m.
Codigo postal 44562
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau

Teruel y Albarracín
Alcorisa
Coordenadas
Las Cuevas de Canyart ubicada en Aragón
Las Cuevas de Canyart
Las Cuevas de Canyart
Las Cuevas de Canyart en Aragón

Toponimia editar

Seguntes Agustín Ubieto Arteta se deciba Las Cuevas dende 1495 dica 1609, y Las Cuevas de Cañart dende 1646, manimenos en textos mas antigos, que fan referencia a los templers y hespitalers se vei Las Cuevas tamién. Lo nombre Las Cuevas de Canyart s'ha puesto veyer en textos mes antigos que 1646, por eixemplo en un texto notarial escrito en Las Cuevas de Canyart en 1500 encara en aragonés:

conjuges vezinos de la villa de Las Cuevas de Canyart actendientes e considerantes que Yssabel Ruvielos entenada de mi dito Jayme Ferrero, o la filla de la dita mi muller...

En lo censo de 1713 apareix como Cuevas de Cañarte, como una prebatina de castellanización dende l'oficial, con vocal de refirme. Lo nombre Canyart pareix un apelliu occitán.

Bi ha bel microtoponimo con component en aragonés como la ermita de la Virgen de los Pueyos.

Luengas y parlas editar

Actualment en Las Cuevas de Canyart, como en toda la comarca de lo Mayestrato se charra lo castellano rechional d'Aragón, con substrato lingüistico provinient de l'aragonés que se charró en la Edat Meya en las Bailías de la muga sudoriental de lo Reino d'Aragón. Se conoixe una serie de textos notarials de lo sieglo XV relacionaus con Las Cuevas de Canyart.[1] En la scripta aragonesa d'estos textos se puede documentar bel toponimo en aragonés local ya desapareixiu.

Bi ha un estudio monografico de l'aragonés residual de Cuevas de Canyart feito por Manuel Alvar en 1950,[2] uno de los pocos feitos sobre este tema en ixas envueltas.

Fiestas editar

Referencias editar

  1. (es) Miguel Ángel Pallarés Jiménez: Las Cuevas de Cañart a finales de la Edad Media según la documentación notarial de Bernardo Fulla (1443-1509). Asociación cultural "El Morrón".
  2. (es) Manuel Alvar: Materiales para una Dialectología Bajo-aragonesa: I: A propósito de la Noticia delhabla de Aguaviva de Aragón, II: El habla de Cuevas de Cañart. Archivo de Filología Aragonesa, 1959, nº 3, pp. 181-224.

Bibliografía editar

  • (es) Miguel Ángel Pallarés Jiménez: Las Cuevas de Cañart a finales de la Edad Media según la documentación notarial de Bernardo Fulla (1443-1509). Asociación cultural "El Morrón".

Vinclos externos editar