Cantera d'el Cierzo

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Cantera d'el Cierzo
Cantera del Cierzo
Situación
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Depresión d'Ebro
Sierra Bardenas
Macizo
Altaria 431 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

Cantera d'el Cierzo ye un mont de 431 metros d'altaria situau en as Bardenas, en muga entre a provincia de Zaragoza y Navarra.

Bi ha un vértiz cheodesico en a suya cima que se troba totalment en Aragón.

Toponimia editar

L'oronimo Cantera d'el Cierzo presenta un primer formant cantera que se torna a trobar en atras zonas d'a provincia de Teruel y no necesariament significa "pedrera". En Puertomingalbo a palabra cantera s'emplega pa decir "mont" con o sentiu de terreno que no se puede treballar agricolament, u tamién especificament como dende a on que s'observa o terreno, o que enlaza con o significau aragonés de cantera como marguin u canto de plataforma.[1] En ansotano se documenta un significau de cantera como "ladera",[2] o que encaixaría semanticament millor con este oronimo.

Referencias editar

  1. (es) José Castillo Gil: La toponimia oral de las elevaciones macizas de Puertomingalvo (Gúdar-Javalambre, Aragón) y su rotulación con genéricos postizos a partir del siglo XX. Publicau en Onomàstica. Anuari de la Societat d Onomàstica, nº 2, 2016.
  2. (es) Miguel Ánchel Barcos, El Aragonés Ansotano: estudio lingüístico de Ansó y Fago; Gara d'Edizions. Zaragoza, 2007, p 183.

Vinclos externos editar