Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Una cordelera ye un conchunto de montanyas y sierras de caracteristicas pareixidas u diferents pero que tienen relación en o suyo proceso de formación. Con muita mes amplaria que una simple sierra, as cordeleras gosan estar mes luengas que amplas.

Os Pireneus son un eixemplo de cordelera

O termin "cordelera" ye cheografico. En cheolochía moderna se prefiere fer servir cada vegada mes o termin "orocheno", a lo menos en cheodinamica interna y estudios de tectonica global, encara que no son termins sinonimos de tot.

Eixemplos de cordeleras tenemos o Sistema Iberico, os Pireneus y a Cordelera Costero Catalana u Catalanides, que tienen nuclios herzinicos, pero que deben a suya configuración actual sobretot a la orochenia alpina, cuan os suyos materials s'alzoron dende o fondo oceanico por a rotación d'a placa iberica y a colisión con a placa euroasiatica.

Cordeleras muito mes luengas son as Montanyas Rocosas, os Andes, y o Himalaya.