Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo trata sobre Luco de Xiloca, pa atros emplegos de la palabra "Luco" se veiga Luco.

Luco de Xiloca (Luco de Jiloca en castellano) ye un lugar aragonés de la provincia de Teruel y comarca de Xiloca, situau en lo municipio de Calamocha.

Luco de Xiloca
Lugar d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Lugar
 Aragón
 Teruel
Xiloca (comarca)
Calamocha
Partiu chudicial Calamocha
Población
 • Total

73 hab. (2018)
Altaria
 • Meyana

838 m.
Distancia
 • 10 km

enta Calamocha
Codigo postal 44391
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau

Teruel y Albarracín
Calamocha
Coordenadas
Luco de Xiloca ubicada en Aragón
Luco de Xiloca
Luco de Xiloca
Luco de Xiloca en Aragón

La suya población ye de 73 habitants (2018).

Cheografía editar

 
Río de Barrachina.

Ye un poco mes ta baixo de lo forcallo de lo río de Barrachina con lo río Xiloca, a 838 metros d'altaria dencima de lo livel d'a mar, a una distancia de 10 km de Calamocha, la capital de lo suyo municipio.

Luco de Xiloca ye lo cabo sud de la fuesa de Daroca[1].

Toponimia editar

Lo toponimo Luco ye la evolución lochica de lo latín Lucus, que ye una calvera en la selva. Bi ha un atra hipotesi toponimica que lo fa provenir de lo dios celta Lug, que ha orichinau muitos toponimos en Europa Central como Lugdunum-León d'el Roine.

Bel autor ha interpretau lo Mahal·la Lunqo ("Campamento de Lunco") de la Cronica de lo Califa Abdarrahman III An-Nansir entre los anyos 912 y 942 (al-Muqtabis V) de Ibn Hayyan de Cordoba como Luco de Xiloca, manimenos se considera que en realidat corresponde a l'antiga Leonica que s'habría situau en Pueyo.[2]

Historia editar

Seguntes Agustín Ubieto Arteta, la primera cita de lo lugar ye en 1205, recollida en lo treballo de María Luisa Ledesma Ramos La encomienda de Zaragoza de la Orden de San Juan de Jerusalén en los siglos XII y XIII (en Publicaciones de la Cátedra Zaragoza, Zaragoza, 1967), y documenta las variants Luco, Luc, Luch y Lucho.[3]

Molimentos editar

Fiestas editar

Referencias editar

  1. (es) F.J Gracia Prieto: Tectónica pliocena en la Fosa de Daroca (prov. de Zaragoza). Geogaceta, 11, 1992. pp 127-129.
  2. (es) Ortega Ortega, Julián: Sociedad y administración del territorio en el tagr al-‘alà: El ejemplo del iqlim de Qutanda. Arqueología y territorio medieval, 1998, ISSN 1134-3184, Nº 5, pp 31-54.
  3. (es) Ubieto Arteta, Agustín: Toponimia aragonesa medieval, Valencia, 1972.