Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Merlli (Merli en castellano) ye un lugar de la provincia de Uesca situau en la comarca de Ribagorza, en lo municipio de Isabana.[1] La suya población en 2018 yera de 11 habitants.

Merlli
Lugar d'Aragón
Merlli, Ribagorza
Anvista de Merlli.
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Lugar
 Aragón
 Uesca
Ribagorza
Isabana
Partiu chudicial Balbastro
Población
 • Total

11 hab. (2018)
Altaria
 • Meyana

1250 m.
Distancia
 • 21 km

enta Uesca
Codigo postal 22482
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau
 • Parroquia

Balbastro-Monzón
Sobrarbe-Ribagorza
Natividat de Ntra. Sra.
Coordenadas
Merlli ubicada en Aragón
Merlli
Merlli
Merlli en Aragón

Toponimia editar

Lo toponimo aragonés ribagorzano Merlli podemos leyer-lo en uns versos de 1920 en una parla de transición de Ribagorza Baixa adintro de lo texto matracadas referiu a lugars de la redolada de Graus:

L'an pasau a la festa de Merlli / sas tú que les va pasar? / no van porrer rifar la coca / perque mai la van trobar / ¿ y com la heban de trobar / semejantes papanatas / per no haver-la guardau ben / se la van minchar las ratas.[2]

Cheografía editar

Ye situau entre la Val de Vacamorta y la Val d'Isabana.

Historia editar

Bi repuis d'ocupación prehistorica entre los que cal destacar un dolmen y un menhir. En l'anyo 1845 lo desploblau de Nocellas va estar incorporau a lo suyo territorio y va estar municipio dica l'anyo 1966.

Luengas y parlas editar

Ta más detalles, veyer l'articlo Ribagorzanismo (lingüistica)veyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].
Ta más detalles, veyer l'articlo Aragonés ribagorzanoveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].
Ta más detalles, veyer l'articlo Catalán ribagorzanoveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

La parla tradicional local de Merli ye una parla de transición en la zona de transición estricta entre l'aragonés ribagorzano y lo catalán ribagorzano.

Molimentos editar

Ilesia con una parte romanica de lo sieglo XIII.

Imáchens editar

Referencias editar

Se veiga tamién editar