Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

El Sisallar[2] ye una partida d'o termin municipal de Binéfar. Muga con as partidas de Colmenar (Esplús), La Portellada y l'autopista A-22.

El Sisallar
Partida de Binéfar
Entidat
 • País
 • Municipio
Partida
Aragón
Binéfar
Superficie
 • Total

180.673 m²
Codigo postal 22500
Parcelas 1[1]
Muga con Colmenar (Esplús), La Portellada y A-22.

Toponimia editar

Apareixe por primera vegada en l'amillaramiento de 1881.[3]

Fa referencia a un terreno a on se troba o sisallo u Salsola vermiculata (en catalán sisall), mata tipica de terrenos mediterranios aridos. Ista voz se conserva en a comarca de Litera en as parlas de transición d'Alins, Zanui, Calasanz y Sant Istevan de Litera[4] y se feba servir encara en Binéfar en primerías d'o sieglo XX[5][6]

O toponimo "Sisallar" ye rechistrau en a toponimia catalana[7] y tamién en l'aragonesa en puestos a on se troba ista planta como por eixemplo en Magallón[8] u en a redolada de Zaragoza y a val meya d'Ebro.

Referencias editar

  1. (es) Sede Electrónica del Catastro
  2. (es) BOA ORDEN VMV/914/2020, de 14 de septiembre, por la que se publica el Acuerdo adoptado por el Gobierno de Aragón, en su reunión celebrada el día 15 de julio de 2020, por el que se aprueban las modificaciones del Nomenclátor Geográfico de Aragón.
  3. (en) Notas en torno a la toponimia de Binéfar (Huesca). Javier Giralt Latorre
  4. (es) «Toponimia de San Esteban de Litera (Huesca)», Javier Giralt Latorr. Archivo de Filología Aragonesa, 1994, 50, pp. 281-321.
  5. (es) «Colección de voces usadas en La Litera», en "El Diccionario Aragonés. Colección de voces para su formación", Imprenta del Hospicio Provincial, Zaragoza [edición facsímil de José Ignacio López Susín (2009): El Diccionario Aragonés. Colección de voces para su formación, Benito Coll, 1902, Aladrada Ediciones, Zaragoza].
  6. (an) "Endize de bocables de l’aragonés, seguntes os repertorios lesicos de lugars y redoladas de l’Alto Aragón", 4 vols., Francho Nagore (dir.). Instituto de Estudios Altoaragoneses, 1999, Uesca.
  7. (ca) "Onomasticon Cataloniae", 8 vols., Joan Coromines. Curial Edicions Catalanes, 1989-1997, Barcelona.
  8. (es) "Toponimia del Campo de Borja", Juan Antonio Frago. Institución Fernando el Católico, 1980, Zaragoza.