La Portellada (Binéfar)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La Portellada[1] ye una partida d'o termin municipal de Binéfar. Muga con as partidas de La Figuera, El Sisallar, Penchat y l'autopista A-22.

La Portellada
Partida de Binéfar
Entidat
 • País
 • Municipio
Partida
Aragón
Binéfar
Codigo postal 22500
Muga con La Figuera, El Sisallar, Penchat y A-22.

Toponimia editar

A voz portellada encara se feba servir en Binéfar en primerías d'o sieglo XX con o significau de "garganta u paso estreito entre dos monts".[2] Se puede trobar en Aragón en l'ambito catalanoparlant en a localidat de La Portellada, en a comarca d'o Matarranya. En a val de Benás un portiello ye una "obredura que se fa en a paret d'una finca rustica para que i pueda dentrar o ganau u fer as fayenas agricolas"[3][4]

Referencias editar

  1. (es) BOA ORDEN VMV/914/2020, de 14 de septiembre, por la que se publica el Acuerdo adoptado por el Gobierno de Aragón, en su reunión celebrada el día 15 de julio de 2020, por el que se aprueban las modificaciones del Nomenclátor Geográfico de Aragón.
  2. (es) «Colección de voces usadas en La Litera», en "El Diccionario Aragonés. Colección de voces para su formación", Imprenta del Hospicio Provincial, Zaragoza [edición facsímil de José Ignacio López Susín (2009): El Diccionario Aragonés. Colección de voces para su formación, Benito Coll, 1902, Aladrada Ediciones, Zaragoza].
  3. (an) "Endize de bocables de l’aragonés, seguntes os repertorios lesicos de lugars y redoladas de l’Alto Aragón", 4 vols., Francho Nagore (dir.). Instituto de Estudios Altoaragoneses, 1999, Uesca.
  4. (en) Notas en torno a la toponimia de Binéfar (Huesca). Javier Giralt Latorre