Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Val de Benás
Vall de Benás
La vall de Benás con o Turbón
Administración
Estau Espana
País Aragón
Comarca Ribagorza
'
'
Cabecera {{{cabecera}}}
Capital Benás
Localidatz {{{localidatz}}}
Chentilicio {{{chentilicio}}}
Cheolochía
Acceso
Ríos Esera
Largaria
Orientación Norte-Sud
Cheolochía
Tipo
Macizo Pireneus
Mapa

La vall de Benás[1] (en aragonés ribagorzano /vaʎ de be.'nas/, en aragonés stándard val de Benás) ye una vall pirinenca situada en l'Alta Ribagorza aragonesa en el tramo superior de la compleganza d'el riu Esera.

Es municipios que forman la vall son Benás y Saunc y, mas enta la boca d'a vall, Chía, Castilló de Sos, Bisagorri y Sesué. En el municipio de Benás se troba el lugar de Sarllé, a on ye situada la estación d'esquí d'Aramón Cerler.

Territorios y localidaz que forman öa vall de Benás

En ista vall se i ragona l'aragonés benasqués (tamién dito patués), una variedat d'aragonés de transición enta el catalán.

Flora y fauna editar

En las tucas mas altas i hai nieus perpetuas. En las zonas meyas se troba pastos alpins y selvas de fabos, abetz y pinos y mas t'abaixo caixicos.

I hai reserva de caza de sarrios.

Economía editar

Tradicionalment la economía de la vall s'alacetaba en la ganadería (bovina y ovina) y la explotación de las selvas y bellas minas (hue albandonadas). Tamién i heba cualcosa d'agricultura y atros ingresos gracias a es banyos de Benás. Actualment la fuent d'ingresos mas important ye el turismo relacionau con la neu, la montanya y la gastronomía.

Referencias editar

Vinclos externos editar