Abrir menú principal

Val de Conellos (Valdeconejos en castellán) ye un lugar de la provincia de Teruel, situato en la comarca de las Cuencas Meneras, hue adhibito a lo municipio d'Escuita. La suya población yera de 30 habitants en 1991.

Val de Conellos
Localidat d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Lugar
Flag of Aragon.svg Aragón
Teruel (provincia).svg Teruel
Cuencas Meneras
Escuita
Población
 • Total

30 hab. (1991)
Altaria 1316 m.
Distancia
 • 7,8 km

enta Escuita
Codigo postal 44770

CheografíaEditar

Ye situato a lo sud de la Sierra de Sant Chust, a lo mesmo piet de lo puerto con lo mesmo nombre. Ye a 7,8 km d'Escuita. Ye situato en un apéndiz suroccidental de lo termin d'Escuita, a man de Son d'el Puerto (termin de Riello), a l'este de Las Parras de Martín (termin d'Utriellas) y a lo norte de Mezquita d'Exarc.

HistoriaEditar

A diferencia d'Escuita no dependió de la Comanda de Mont Albán y fació part de la Sexma del Río Martín de la Comunidat de Teruel (medieval)

ToponimiaEditar

Ye mencionato en un texto de lo 14 d'abril de 1212 de concordia entre lo bispe de Zaragoza y lo concello y capítol eclesiastico de Teruel sobre lo pago de decimas como Val de Conillos y Valle de Conillos:

Similiter ecclesie sancti Andree et sancti JAcobi accipiant eodem modo imperpetuum omnia jura de fenollosa, Aguilar, fontis calentis, bonnia, Cabdet, Covas laboratas, Villalbella, Concut, Gasconella, Castro albo, Cubla, Porto de Scuriola, Casadon, ffuentferrada, Gazappos de Xiarc, Galb, Val de conillos et Rambla.[1]

En Rationes decimarum Hispaniae (1279-80): Aragón y Navarra escriben Val de Coneyllos, con lo fonema -ll- representato graficament como yll, y tamién charran sobre un Coneyluello, que puet estar un lugar chicot a mán de Val de Conellos.

En un texto de 1409 en lo que Benedet XIII concede lo quinto diezmero a la seu de Zaragoza s'escribe Valdeconellos[2]

A fins de lo sieglo XV lo nombre s'escribe como Valdeconeios en aragonés terolán, y se puet interpretar como Valdeconechos d'alcuerdo con la pronunciación de l'aragonés de las comunidatz aragonesas.

HistoriaEditar

En lo sieglo XIII yera, chunto con Cantaviella y Las Parras, de la Orden de lo Temple.

FiestasEditar

ReferenciasEditar

  1. (es) Alberto López Polo: El Capítulo de Racioneros de Teruel. Revista Teruel, nº 25, chinero-chunio de 1961, p 193
  2. (es) Tomás Domingo Pérez, Maria Rosa Gutiérrez Iglesias. La gracia del quinto diezmero concedida en el año 1409 a la fábrica de la Seo por Benedicto XIII y su primera ejecución en 1412. Aragón en la Edad Media, nº 14-15, 1, 1999.