Benedet XIII d'Avinyón

Benedet XIII
Papa d'Avinyón


28 de setiembre de 1394 - 1417
Antipapa dende 1423
Predecesor Climent VII
Succesor Climent VIII
Benedet XIV

Nombre real Pero Martínez de Luna
Naixencia 1328
Illueca (Reino d'Aragón)
Muerte 1423
Peniscola (Reino de Valencia)

Escudo de Benedet XIII d'Avinyón

Benedet XIII (en latín Benedictus XIII), de nombre secular Pero Martínez de Luna y Pérez de Gotor[1] (Illueca, Aragón, 25 de noviembre de 1328-Peniscola, Valencia, 23 de mayo de 1423), mas conoixiu con o nombre de Papa Luna, estió papa en a obediencia d'Avinyón y cardenal dende aviento de 1375. A la suya muerte fue succediu por Climent VIII.

Orichen y formación editar

Naixiu d'Illueca, localidat de l'actual provincia de Zaragoza, en o Reino d'Aragón, o 25 de noviembre de 1328, yera miembro d'a familia Luna, un d'os prencipals linaches aragoneses, emparentada con arcebispes y reis. Prencipió a carrera militar, como yera usache entre os segundons d'as casas importants, pero dimpués pasó, como tamién yera habitual, a la ilesia. Estudió leis en a Universidat de Montpeller, en a que dimpués estió profesor de Dreito Canonico.[2]

Carrera eclesiastica editar

Refirmó a Roberto de Chinevra y fue esleito por os cardenals franceses a la muerte de l'antipapa Climent VII, o 28 de setiembre de 1394.

 
Escudo d'o Papa Luna en un baculo episcopal.

A la muerte d'o papa Urbán VI, en 1389, os cardenals italianos eslioron a Bonifacio IX; por tanto, a elección de Benedet continó o cisma d'a Ilesia Catolica.

A mayor parti d'a Ilesia no reconoixió a Benedet. A Corona d'Aragón estió a que mas fuertement refirma a Benedet, en particular animaus por Sant Vicent Ferrer, que tien o reconoiximiento d'o reino d'Escocia, o reino de Castiella y o reino de Navarra. En 1397, a ilesia francesa, que l'heba refirmau, refusa decantar-se por dengún d'os dos. De feito, en 1398 Benedet estió feito preso en o suyo palacio d'Avinyón. O Concilio de Constanza desemboca en que Benedet XIII s'eslampa ta Peniscola, a on se fació fuerte mientres muitos anyos en o castiello d'a villa.

Benedet, a la fin, abdica en 1417, encara que siempre refusa a elección d'o papa Martín V. Manimenos, Benedet mantenió o reconoiximiento d'o reino d'Escocia, o reino de Castiella, o reino de Navarra y a Corona d'Aragón, dica a suya muerte.

A la fin, bels cardenals creyaus por él le miroron un succesor en a persona de Climent VIII de Peniscola encara que uns atros cardenals nombroron succesor a Benedet XIV.

Tenió un papel muit important mientres l'interregno de 1410-1412 en a Corona d'Aragón refirmando a Ferrando de Trastamara. Estió Benedet XIII qui proposó fer un compromís, que os parlamentos convocoron en Casp en 1412.

En o castiello de Peniscola existe un museu adedicau a la suya historia y a los anyos que pasó en o castiello d'ista villa.

Tanta estió a suya tozoludez que i hai un dito castellano que diz "seguir en sus trece", en referencia a o suyo nombre Benedet XIII.

Referencias editar

  1. (it) "Gli antipapi. Storia e segreti. Il grande scisma (1378-1417)". Elena Percivaldi. Newton Compton, Roma, 2014. Pach. 295-325. ISBN 978-88-541-7152-7
  2. (es) Pedro de Luna. J. P. Kirsch. Traducción de Josep M. Prunés, O.M. Enciclopedia Catolica, Nueva York, 1910.

Se veiga tamién editar

  Predecesor: Papa d'a linia d'Avinyón Succesor:  
Climent VII 1394-1423 Benedet XIV
Climent VIII