Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Tozal d'en Querol
Tossal d'en Querol

Envista de las zagueras sierras marguinals de lo Sistema Iberico dende lo castiello de Val de Robres con lo Periganyol a la ezquierda de la sierra de l'Arca.
Situación
Situación muga entre Bezeit y Val de Robres, (Teruel, Aragón)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico Error d'expresión: operador / no asperau/0.pdf
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Serreta d'el Corral Nou[1]
Macizo
Altaria 782 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil dende Bezeit
Mapa

Lo tozal d'en Querol ye un pico de 782 m d'altaria situau en la serreta d'el Corral Nou entre los termins municipals de Bezeit y Val de Robres (Matarranya, Teruel).

Cheolochía editar

Ye formau por calsineras y dolomías de lo Churasico inferior (Lias) de la formación Cuevas Labradas (Hettanchián) que descansan sobre la formación Cortes de Tajuña (Hettanchián-Sinemurián-Pliensbachián) y fan part de lo mesmo cabalgamiento que la sierra de l'Arca,[2] despartida de la serreta d'el Corral Nou por una foz fluvio-karstica escarvada por lo río Matarranya.

Toponimia editar

L'oronimo tossal d'en Querol ye formau a partir d'un apelliu que sigue a un articlo personal en, derivau de lo latín DOMINUS y cognato de l'aragonés don. Este articlo no conserva l'actual catalán nordoccidental local, pero que s'emplegaba en la baixa Edat Meya tanto en catalán nordoccidental como en part de l'aragonés,[3] por eixemplo en l'aragonés de las Comarcas Churras.

Referencias editar

  1. (es) Carmelo López Esteruelas, Manuel Siurana Roglan: Valderrobres paso a paso. Coedición de lo Concello de Val de Robres, l'Omezyma y l'Asociación Cultural Repavalde. 2005. pp 9-11.
  2. (es) Instituto Geológico y Minero de España: Mapa Geológico de España E 1:50.000. Horta de San Juan. Fuella 496 31-19. Servicio de publicaciones de Ministerio de Industria y Energía, 1985. pp. 11-12, p. 33.
  3. (es) Maria Rosa Fort Cañellas: Léxico romance en documentos medievales aragoneses (Siglos XI y XII). Departamento de Educación y Cultura de la DGA.

Bibliografía editar