Senés

lugar medieval situau en o municipio de Samianigo
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Senés yera un lugar medieval situau en o municipio de Samianigo.

Senés
Despoblau medieval d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Despoblau medieval
 Aragón
 Uesca
Alto Galligo
Samianigo
Partiu chudicial Chaca
Población
 • Total

0 hab.
Altaria
 • Meyana

860 m.
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau

Chaca
Samianigo
Coordenadas
Senés ubicada en Aragón
Senés
Senés
Senés en Aragón

Toponimia editar

Pareixe que l'orichen d'iste toponimo se trobaría en un antroponimo.[1]

Historia editar

Ye rechistrau que en a segunda mitat d'o sieglo XI bi heba 23 cabezas de familia en a localidat de Senés.[2]

En os falsos privilechios ob honorem (entre sieglos XII-XIII) y l'alcuerdo de posesions de Sant Chuan d'a Penya feito en 1245 por o bispe Vidal de Canellas apareixe a ilesia de Sant Fertús de Senés como propiedat d'o monasterio pinatense.

En primerías d'o sieglo XX se publica en a Revista de Huesca o noticiario d'un tal Pedro Villacampa, fillo de pais de Larrés y vecín de Chaca, naixiu en 1492 a on se diz que "abía en Senés 8 casas de fidalgos todas" y que debiu a las guerras o sinyor de Larrés, que yera d'a familia Urriés, manteneba con chentes d'o suyo linache a ueito familias libres se habioron de mudar-sen enta Larrés en o sieglo XV. En o sieglo XVI diz que "Johan de Urriés biejo cremó todas las escripturas de los vecinos de Senés", prevocando una revuelta de labradors que miraban d'esfenders as libertatz d'o lugar albandonau. Se diz tamién que "[...] en el mismo tiempo de 1400 anios se perdieron por guerras ataguas, arasul, orrzandue, y bolas, y asqués, esin y asum de modo que en poco tiempo se perdieron de Larrés á dacumuer 11 lugares y los 9 del todo, que no se hallara otro tal en tan poco espacio de una legua [...]".

Bi ha un documento de 1797 en l'Archivo Provincial de Huesca a on encara se nombra a Francisco Oliván Orós, "labrador y vecín d'o lugar de Senés".

Referencias editar

  1. (es) Geografía medieval de Serrablo. José Miguel Navarro López. Colección «A Lazena de yaya», 15. ISBN 84-8127-104-7
  2. (es) Sancho Ramírez, rey de Aragón, y su tiempo. 1064-1094. Juan F. Utrilla. Uesca, LEA, 1994, p. 86.