Castiello de Peracens

Lo castiello de Peracens ye una fortaleza que bi ha en la localidat aragonesa de Peracens (Xiloca). En la suya construción s'aproveitó a topografía natural y los materials de lo terreno. Lo castiello ye dencima d'un cinglo rodeno de Sierra Menera, chunto a lo Pueyo de Sant Chinés.

Castiello de Peracens
Castillo de Peracense.jpg
Situación cheografica
Estato
País
'
Situación Flag of Aragon.svg Peracens, Teruel, Aragón
Adreza
Coordenatas
Diocesi
Advocación
Culto
Orden
Rector
Vicario parroquial
2.º Vicario parroquial
Mosen
Propietario
Administrador
Director
Coste {{{coste}}}
Vesitable
Altaria
Pisos
Amplaria
Largaria
Superficie
Diametro
Aforo
Altaria s.r.m.
Atras
Alcance
Iluminación
Potencia
Arquitectura
Tipo
Estilo
Función Defensiva
Catalogación
Materials
Construcción
Fundador
Inicio
Fin
Inauguración
Destrucción
Arquitecto
Incheniero estructural
Incheniero de servicios
Incheniero civil
Atros
Premios
Pachina web
Localización
Castiello de Peracens ubicada en Aragón
Castiello de Peracens
Castiello de Peracens
Castiello de Peracens en Aragón

HistoriaEditar

Lo puesto yera habitau a zaguers de la Edat de Bronze y tamién en la epoca de dominación musulmana, en los sieglos X y XI. Pareix que lo castiello se construyó pa defender un lugar medieval clamau La Villeta. Lo lugar de la Villeta podeba remontar-se a tiempos romans y celtibers.

Abanzada la Reconquiesta cristiana, ye quan la suya importancia estratechica creix por la suya posición, cosirando la muga d'Aragón con la Senyoría de Molina (dimpués absorbida por Castiella) y la Senyoría d'Albarrazín (dimpués absorbida por Aragón). Lo castiello s'ixampló y reformó a mitat de lo sieglo XIV.

Lo lugar de Peracens y lo castiello perteneixeban a los Ximénez d'Urreya dica que en 1312 lo vendioron a la Comunidat de Daroca, integrando-se en la Sexma del río Xiloca. Lo castiello tenió un paper important cosirando a muga con Castiella. En la Guerra de los dos Peros lo cremoron. Esto amaneix en lo Poema de Gracia Dei:

En esta entrada se vido / la gran fe de Bernabé; / que bien que fue combatido / mas nunca escuyto partido / fasta que cremado fue / y ni aun por essas rendido.

Ye en 1987 quan la Deputación Cheneral d'Aragón, por l'intrés que atraye, y adintro d'una restauración de lo patrimonio suyo, encomienza a restaurar-lo.

Tamién se i han feito catas arqueolochicas, como en una pedrera de lo interior de lo recinto exterior, de la que se sacaba piedras circulars pa fer molins.

Vinclos externosEditar