Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Brosquill
Brosquill
Situación
Situación muga entre Beceit y Val de Robres, (Teruel, Aragón)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Serreta d'el Corral Nou[1]
Macizo
Altaria 823 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil dende Val de Robres
Mapa

Brosquill ye un pico de 823 m d'altaria situau en la serreta d'el Corral Nou entre los termins municipals de Beceit y Val de Robres cerca de la muga con lo termin municipal de Cretas (Matarranya, Teruel).

Cheolochía editar

Ye formau por almendrons d'edat oligocena que buzan enta 5º enta lo norueste y que fan part d'un anticlinal con eixe en lo cuello d'en Selma y con costau sudeste dillá d'este cuello en Penyagalera.[2] Estos materials continan enta lo norte en Les Tareoles, a on que bi ha un cambio lateral de facies enta una formación con predominancia de lutitas ocres.

Toponimia editar

L'oronimo Brosquill significa en lo catalán occidental local "maleza" u puesto con abundancia de matigal en lo mont y no lo significau ganadero de l'aragonés "brosquil". Las etimolochías proposadas pa esta palabra son a partir de lo latín BRUSCA ("lenya chica"),[3] u a partir de lo latín RUSCUS (buixardina, Ruscus aculeatus).

Referencias editar

  1. (es) Carmelo López Esteruelas, Manuel Siurana Roglan: Valderrobres paso a paso. Coedición de lo Concello de Val de Robres, l'Omezyma y l'Asociación Cultural Repavalde. 2005. pp 9-11.
  2. (es) Instituto Geológico y Minero de España: Mapa Geológico de España E 1:50.000. Horta de San Juan. Fuella 496 31-19. Servicio de publicaciones de Ministerio de Industria y Energía, 1985. p. 33.
  3. (es) MOTT, Brian L.. Diccionario etimológico chistabino-castellano castellano-chistabino. Institución «Fernando el Católico». Zaragoza, 2000. ISBN 84-7820-553-5 p. 51.

Bibliografía editar