What a Girl Wants (cinta)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo ye sobre una cinta de comedia romantica chovenil anglo-estausunidense-marroquina de 2003; ta atros usos, se veiga What a Girl Wants.
What a Girl Wants
Títol What a Girl Wants
Póster d'a cinta
Póster d'a cinta
Ficha tecnica
Dirección Dennie Gordon
Aduyant de dirección Michael Stevenson
Dirección artistica Karen Wakefield
Producción Denise Di Novi
Bill Gerber
Hunt Lowry
Disenyo de producción Michael Carlin
Guión adaptau Jenny Bicks
Elizabeth Chandler
Basau en The Reluctant Debutante, de William Douglas-Home (1955)
Musica Rupert Gregson-Williams
Fotografía Andrew Dunn
Montache Charles McClelland
Vestuario Shay Cunliffe
Maquillache Karen Dawson
Peluquería Martin Samuel
Efectos especials Tony Auger
Actors Amanda Bynes
Colin Firth
Kelly Preston
Eileen Atkins
Anna Chancellor
Jonathan Pryce
Datos y cifras
País(es) Estaus Unius
Reino Uniu
Marruecos
Anyo 2003
Debantadera 4 d'abril de 2003 ( Estaus Unius)
Chenero(s) Cine de comedia
Cine de romance
Cine chovenil
Durada 105 min.
Idioma(s) Anglés
Companyías
Productora(s) Di Novi Pictures
Gaylord Films
Gerber Pictures
HSI Tomorrow Film
Sloane Square Films
Distribución Warner Bros. Pictures
Presupuesto 25 millons de dólars
Recauto 50,7 millons de dólars
Informacions en bases de datos especializadas:

What a Girl Wants (títol orichinal en anglés, en aragonés Ixo que una mesacha quiere, enguerada en Aragón con o títol en castellano de Un sueño para ella, Un sueno ta ella en aragonés) ye una cinta anglo-estausunidense-marroquina de comedia romantica chovenil de l'anyo 2003 dirichida por Dennie Gordon seguntes un guión adaptau por Jenny Bicks y Elizabeth Chandler basau en The Reluctant Debutante, o guión de William Douglas-Home de 1955 que él mesmo adaptó ta la cinta The Reluctant Debutante (1958, Vincente Minnelli). La Banda Sonora Orichinal d'a cinta ye de Rupert Gregson-Williams y la dirección de fotografía d'Andrew Dunn, estando producida por Denise Di Novi, Bill Gerber y Hunt Lowry ta la productoras Di Novi Pictures, Gaylord Films, Gerber Pictures, HSI Tomorrow Film y Sloane Square Films. En l'elenco d'a cinta destacan os actors Amanda Bynes, Colin Firth, Kelly Preston, Eileen Atkins, Anna Chancellor y Jonathan Pryce.

A cinta s'engueró o 4 d'abril de 2003, en recebindo criticas mixtas, unas favorables y atras no pas, y fació un recaudo discreto de 50,7 millons de dólars, alto u baixo lo doble d'o presupuesto ta la suya filmación. Ambientada en Londres y Nueva York mientres os anyos 2000, What a Girl Wants se filmó en as ciudaz de Nueva York (Nueva York) y Londres (Reino Uniu), en os condaus de Buckinghamshire y Hertfordshire (Anglaterra) y en Marruecos.

Argumento editar

Daphne Reynolds ye una mesacha estausunidense de 17 anyadas que vive con su mai Libby, una cantaire en as ceremonias de voda, en Chinatown (Manhattan, Nueva York). Libby heba conoixiu en Marruecos a Henry Dashwood, un britanico, con qui se casó en una ceremonia beduina de dubdosa legalidat. Dimpués d'a voda heban tornau en Anglaterra y bien luego morió lo pai de Henry, qui recibió en herencio lo títol nobiliario de Lord Dashwood. Alistair Payne, consellero d'a familia y muit intresau en o futuro politico de Henry, decidió enganyar a Libby ta que marchase, en decindo-li que yera millor ta l'esdevenidero politico de Henry y decindo-li amás que yera millor que Henry no sabese que Libby yera embarazada. A Henry li dició que Libby marchaba en estar enamorada d'un atro.

Libby siempre li ha explicau a su filla Daphne qui ye lo suyo pai, pero Daphne se troba una mica vueda en no tener a lo suyo canto a su pai. En rematar os suyos estudios en a escuela segundaria, Daphne decide marchar enta Londres ta conoixer a su pai. Henry fa parte d'a nobleza britanica, tenendo un escanyo en a Cambra d'os lords, pero decide fer uso d'a clamada Peerage Act de 1963 ta renunciar-ne y asinas poder obtener en as eleccions un escanyo en a Cambra d'os comuns con a posibilidat d'esdevenir en un futuro Primer ministro d'o Reino Uniu. Henry recibe lo refirme d'Alistair Payne en iste prochecto; amás Alistair tien una filla, Glynnis, con qui Henry tien un compromiso matrimonial y que ye tan esnob como Clarissa, la filla adolescent de Glynnis.

En plegar en Londres, Daphne se instala en un albiergo a on i conoix a Ian Wallace, un mesache que i treballa en aspirando a triunfar como musico. Ian amuestra a Daphne la ciudat y la suya redolada y bien luego principian a festechar. Finalment, Daphne decide visitar a su pai, qui queda mocau en saber que ye lo pai d'una filla, pero Jocelyne, la mai de Henry, aculle muit favorablement a su nieta y li cede una luxosa cambra, en contra d'a opinión d'Alistair. Henry confirma con Libby la suya paternidat y tracta de connectar con Daphne, y Daphne tracta d'adaptar-se en o cerclo social de su pai, pero Glynnis y la suya filla Clarissa escachifollan terne que terne toz os intentos. Amás, Armistead Stewart, un mesache propotent y arrogant de clase alta (y con qui Ian, lo novio de Daphe, tien una rivalidat bien antiga) molesta a Daphne, dica que ista lo avienta en o río Tamisa.

A moniquet y sin parar cuenta, Daphne se gana a la mas rancia aristocracia con a suya sencilleza y amabilidat, incluyindo-ie a la viella princesa Charlotte, pero d'atra man Henry se troba con una campanya politica negativa por bellas excentricidaz de Daphe, dica que finalment decide demanar-li a Daphne que se comporte mas d'alcuerdo con o que s'aspera d'una mesacha de l'aristocracia britanica y Daphne accepta, millorando ascape las cifras d'acceptación de Henry en as enquestas. Sindembargo, Ian ye una mica decepcionau por iste cambio de Daphne y encara ye pior cuan Daphne marcha enta una fiesta en dixando-lo plantau.

Henry decide organizar a fiesta de presentación de Daphne en sociedat y invitar-ne a Libby ta que i asista. Pero bels momentos antes d'estar presentada, Daphne escuita a Alistair explicar-li a Glynnis cómo podió desfer-se de Libby en enganyando-la ta que marchase feba 17 anyadas. Cuan Daphne se li conchira, Glynnis consigue encerrar-la en una cambra ta que no li explique a Henry. Glynnis dimpués li demana a Ian, qui ye lo cantaire d'o grupo musical que actúa en a fiesta, que anuncie un baile de pai y filla, en sabendo que Daphne no podrá bailar-lo y que Henry se veyerá obligau a bailar con Clarissa, la suya futura fillastra. Libby libera a Daphne d'o suyo encierro, pero cuan iste veye que Henry ye bailando con Clarissa, decide tornar enta los Estaus Unius, dixando asinas lo suyo festecho con Ian.

Poco dimpués, Henry decide albandonar a suya carrera politica y ye nomás que en ixe inte que descubre lo secreto de porqué Libby heba marchau 17 anyadas entazaga. Henry escarapella a Alistair, en dixando-li un uello morau, y creba lo suyo compromiso matrimonial con Glynnis. Falta asinas veyer si conseguirá recomponer a relación con Libby y con Daphne y si d'atra man Ian podrá tornar a festechar con Daphne.

Elenco[1] editar

Actor Papel Notas
Kelly Preston Libby Reynolds
Soleil McGhee Daphne nina
Colin Firth Henry Dashwood
Eileen Atkins Jocelyn Dashwood
Jonathan Pryce Alistair Payne
Peter Reeves Sir John Dashwood
James Greene Percy
Amanda Bynes Daphne Reynolds
Steven Osborne Miembro d'o staff
Mike Toller Miembro d'o grupo de Libby
Tom Penn Miembro d'o grupo de Libby
Tom Goodfellow Miembro d'o grupo de Libby
James Bell Miembro d'o grupo de Libby
Mindy Lee Raskin Bride
Stanley Townsend Pai de Bride
Raffaello Degruttola Novio
Tara Summers Noelle
Newton Boothe Conductor d'o taxi
Oliver James Ian Wallace
Pieter Vodden Sven
Nita Mistry Mesacha en l'albiergo
Steven Anderson Periodista de televisión
Anna Chancellor Glynnis Payne
Christina Cole Clarissa Payne
James Woolley Asesor politico
James Linton Asesor politico
Jonah Russell Policía
Ella Desmond Oakley Daphne ninona
Peter Hugo Prencipe Charles
Matthew Turpin Prencipe William
Chris Castle Prencipe Harry
Ben Scholfield Armistead Stuart
Charlie Beall Rufus
Tom Harper Edward
Natalie Bromley Jane
Stephanie Lane Fiona
Bruno Tonioli Anfitrión en o desfile de moda
Sylvia Syms Princesa Charlotte
Antony Carrick Prencipe Michael
Neville Phillips Mozo mayor
Roger Ashton-Griffiths Lord Orwood
Cassie Powney Peach Orwood
Connie Powney Pear Orwood
Luke Fredericks Miembro d'o grupo musical d'Ian
Tim Fornara Miembro d'o grupo musical d'Ian
David Gyasi Miembro d'o grupo musical d'Ian
Tom Hanna Miembro d'o grupo musical d'Ian
David Temple Miembro d'o grupo musical d'Ian
David Whitmey Miembro d'o grupo musical d'Ian
Andrew Clarke Chiminuco
Peter Clarke Chiminuco
Daniel Tuite Periodista
Sarah Mark Periodista
Victoria Wicks Secretaria de Henry
Vernon Preston Duque d'Edimburgo
Elizabeth Richard Reina
Flaminia Cinque Treballadora d'o catering
Matt Acheson Cantaire en a voda en o club de campo
Judy Collins Bailarina
Ethel Crichlow Bailarina
Ash Croney Bailarín
Malcolm Davey Bailarín
Layla Ellison Bailarina
Peter Jessup Bailarín
Jafri Jobaid Bailarín
Tony Kemp Bailarín
Allan Laza Bailarín
Annie Lucas Bailarina
Count Prince Miller Bailarín
George Miller Bailarín
Susan Mills Bailarina
Bharti Patel Bailarina
Basil Patton Bailarín
Barrington Shaw Bailarín
Louis Saint-Juste Bailarín
Jane Victory Bailarina
Sian Todd Bailarín
June Walker Bailarina
Thomas Michael Voss Bailarín
Maureen Waters Bailarina
Francesca De Luca Bailarina No acreditada
Tommie Grabiec Mozo mayor No acreditau
Steve Hart Conservador elegant con can No acreditau
Tina Simmons Casera de Henry Dashwood No acreditada

Enguero editar

L'enguero d'a cinta s'escaició lo 4 d'abril de 2003.

Critica editar

En Rotten Tomatoes, a cinta tien un index d'aprobación d'o 36% seguntes 109 resenyas, con una calificación promeyo de 4.80/10. O consenso critico d'a web diz: "As ninas chicotas definitivamente se regalarán, pero ye masiau almibarada y predecible ta los adultos".[2] En Metacritic, a cinta tien una puntuación meya ponderada de 41 sobre 100, basada en 27 criticos, en indicando "criticas mixtas u meyas".[3] O publico enquestau por CinemaScore li dio a la cinta una calificación "A" en una escala de A dica F.[4]

Edward Guthmann en The San Francisco Chronicle la clamó una "comedia adolescent terrible".[5] Anya Kamenetz de The Village Voice describió la cinta como "una aventura aseptica ta la parella de Mary-Kate y Ashley".[6]

Jerónimo José Martín, en Aceprensa, diz que:[7]

En Hollywood, cuan no tienen ideas nuevas, s'acarrazan a las de siempre en procurando no changar-las muito. Ye ixo lo que ha feito lo guionista William Douglas-Home en Un sueño para ella, remake libre d'a cinta de 1958 Mamá nos complica la vida, inspirada a la suya vegada en o clasico cuento de La Cenicienta y con planteyamientos pareixius a los d'a recient comedia Princesa por sorpresa.

Lourdes Domingo, en Contraste, diz:[8]

Una comedia simpla, previsible, y que plega dica l'extremo mas rediculo bellos estereotipos d'a cultura anglesa y estausunidense. Pero con tot y con ixo, se tracta d'una cinta familiar, que revive y actualiza relatos de siempre como La Cenicienta, encara que ista vegada l'obchectivo principal no sía lo prencipe, so que lo pai, un lord y o politico de moda en ixe inte

Jorge Moreno en FilaSiete, comenta que:[9]

O verano ye buena epoca ta comedias cenicienta como ista, a l'estilo de Princesa por sorpresa, embolicada en una simpatica banda sonora formada por conoixidas y animadas cancions. (...) Un chenero que parixe tener un publico fiel, puet estar que cansau de tanta truculencia antiromantica, que fa falaguera una apacible vesprada de cine y saltaretas acarameladas, risas, glarimetas y happy end sabor yogurt con ananyons.

Taquilla editar

En o suyo primer cabo de semana, la cinta fació un recaudo d'11,4 millons de dólars en 2.964 salas de cine en os Estaus Unius y Canadá, ubicando-se en a segunda posición en a taquilla dezaga de Phone Booth (Joel Schumacher) que recaudó 15 millons. En rematar a suya exhibición, a cinta heba recaudau 36,1 millons de dólars en Estaus Unius y 14,6 millons a livel internacional, con un total de 50,7 millons arredol d'o mundo.[10]

Promoción editar

Antes de l'enguero d'a cinta en os Estaus Unius, se modificoron os anuncios que ya s'heban imprimiu para eliminar-ne lo simbolo d'a paz que Bynes amostraba en o póster en haber escomencipiau la invasión d'Iraq de 2003 por parte d'Estaus Unius, o Reino Uniu y atros países aliaus. Un representant de Warner Bros. explicó: "'En tiempos de guerra, ficimos una chicota alteración ta poder evitar cualsiquier posible declaración politica en una cinta apolitica de raso".[11]

Premios editar

Premio Calendata Edición Categoría Premiau Notas
Premios Nickelodeon Kids' Choice 2004 17ena edición Nickelodeon Kids' Choice a l'Actriz Favorita de Cinta Amanda Bynes

Se veiga tamién editar

Referencias editar

Vinclos externos editar