Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Un recuenco ye una concavitat en lo terreno,[1] una fondonada rodeyada d'elevacions que pueden estar planas pero que la cierran en amfiteatro.

Envista d'El Recuenco (provincia de Guadalachara), rodeyau de montanyas.

Bi ha recuencos que corresponden a compleganzas de recepción de torrents y son desauguaus por por canals que corresponden a barrancos y/o regallos. A vegadas tamién pueden corresponder a concavidaz creyadas por las vueltas de los meandros, sobre tot los recolons.

Etimolochía editar

 
Recuenco formau por erosión regresiva en Lavaka (Madagascar).

La palabra recuenco presenta lo sufixo re-. Bi ha variants que amuestran antigas tendencias foneticas de l'aragonés arcaico preliterario. La sonorización dezaga de liquida de l'aragonés central se documenta en los microtoponimos Recuengo de Murillo de Llena, Recuengos de Labata y Arrecuengo d'Escuer. Este zaguero amuestra una antiga tendencia a anyadir una a debant de la vibrant r que se torna a trobar en Rodellar (Arrecuencos). En La Vall de Boí se documenta lo microtoponimo Recunco en Saraís.[2]

Toponimos relacionaus con recuencos editar

Alto Aragón editar

Depresión d'Ebro editar

Sistema Iberico editar

Atras zonas de la peninsula Iberica editar

Se veiga tamién editar

Referencias editar

  1. (es) Gargallo Gil, J.E.: Habla y cultura popular en el Rincón de Ademuz. Madrid, 2004, p 247.
  2. (es) José Antonio Saura Rami: Penapurco, Pallerulo, Recunco: apostillas al fenómeno de la metafonía en el paleorromance de la Ribagorza oriental. Alazet, nº 16, 2004. pp 175–180.
  3. (es) Carlos Ángel Rizos Jiménez: Toponimia de la Baja Ribagorza Occidental. Universitat de Leida, 2005.