Recuenco

Un recuenco ye una concavitat en lo terreno,[1] una fondonada rodeyada d'elevacions que pueden estar planas pero que la cierran en amfiteatro.

Envista d'El Recuenco (provincia de Guadalachara), rodeyau de montanyas.

Bi ha recuencos que corresponden a compleganzas de recepción de torrents y son desauguaus por por canals que corresponden a barrancos y/o regallos. A vegadas tamién pueden corresponder a concavidatz creyadas por las vueltas de los meandros, sobre tot los recolons.

EtimolochíaEditar

 
Recuenco formau por erosión regresiva en Lavaka (Madagascar).

La palabra recuenco presenta lo sufixo re-. Bi ha variants que amuestran antigas tendencias foneticas de l'aragonés arcaico preliterario. La sonorización dezaga de liquida de l'aragonés central se documenta en los microtoponimos Recuengo de Murillo de Llena, Recuengos de Labata y Arrecuengo d'Escuer. Este zaguero amuestra una antiga tendencia a anyadir una a debant de la vibrant r que se torna a trobar en Rodellar (Arrecuencos). En La Vall de Boí se documenta lo microtoponimo Recunco en Saraís.[2]

Toponimos relacionaus con recuencosEditar

Alto AragónEditar

Depresión d'EbroEditar

Sistema IbericoEditar

Atras zonas de la peninsula IbericaEditar

Se veiga tamiénEditar

ReferenciasEditar

  1. (es) Gargallo Gil, J.E.: Habla y cultura popular en el Rincón de Ademuz. Madrid, 2004, p 247.
  2. (es) José Antonio Saura Rami: Penapurco, Pallerulo, Recunco: apostillas al fenómeno de la metafonía en el paleorromance de la Ribagorza oriental. Alazet, nº 16, 2004. pp 175–180.
  3. (es) Carlos Ángel Rizos Jiménez: Toponimia de la Baja Ribagorza Occidental. Universitat de Leida, 2005.