Recuenco de Camarena

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Lo recuenco de Camarena ye una fondada con laderas en amfiteatro situada chunto a Camarena de la Sierra. S'ha formau en archilas y chesos de facies Keuper (Triasico superior), que por la suya gran erosividat ha permeso la formación d'un ret de barrancos que complegan en lo barranco de la Canaleja, tributario de lo regacho de Camarena.

Envista de Camarena de la Sierra con lo recuenco de Camarena a la dreita.

Toponimia editar

La palabra Recuenco significa "concavitat en lo terreno",[1] y se troba en la microtoponimia d'atras zonas de la Peninsula Iberica luent u cerca d'Aragón.

Lo recuenco de Camarena ye nombrau en un documento de 1261 a on que Chaime I prohibió a lo concello de Teruel que edificás poblacions nuevas en terrenos de la redolada, con la fin que fuesen pasturas:

...et de Pena Ruvia usque al Benamulei, et de Benamuleus usque al cerro del Recuencho de Camarena, et usque ad collado de Pelamiços, et per medium vallis de la Casa, et de somo de la serra...

Referencias editar

  1. (es) Gargallo Gil, J.E.: Habla y cultura popular en el Rincón de Ademuz. Madrid, 2004, p 247.

Bibliografía editar