Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo ye sobre lo río Regallo. Pa atros significaus se veiga regallo (desambigación).
Regallo
{{{imachen}}}
Administración
Estaus {{{estaus}}}
Territorios Aragón
Cheografía
Longaria  km
Altaria d'o naixedero  m
Naixedero Andorra
Desembocadura Ebro (Chiprana)
Superficie d'a cuenca km²
Cabal meyano m³/s
Mapa

Lo Regallo en Aragón

Lo río Regallo ye un afluent de lo río Ebro por la marguin dreita. Naixe en Andorra un poquet a lo sud de lo lugar y se reculle en l'Ebro en lo lugar de Chiprana.

Cheomorfolochía editar

Drena un aria mal hierarquizada hidrograficament entre los ríos Martín y Guadalop.

Aproveitamientos editar

La ribera de lo Regallo tenió una agricultura de regano en lo periodo iberico[1] con los sedetans. La suya ribera huei se riega en Val Muel y Pui Moreno con auguas de lo río Guadalop entibadas en la Estanca d'Alcanyiz. Destaca la producción de presco, que entra en la denominación d'orichen Melocotón de Calanda.

Toponimia editar

Lo hidronimo regallo ye recurrent en aragonés, y en lo Baixo Aragón representa un toponimo aragonés en una zona castellanizada, d'acuerdo con muitas palabras aragonesas con la mesma terminación encara emplegadas en la redolada (berballo, colgallo, chirigallo).

Referencias editar

  1. (es) D.G. Passmore, A. C. Stevenson, J.A. Benavente, M.G. Macklin: Respuesta de los sistemas lacustres y fluviales a los cambios medioambientales y a la actividad humana en Alcañiz. Localización: Al-qannis: Boletín del Taller de Arqueología de Alcañiz, Nº 2, 1991 (Eixemplar dedicau a: El área endorreica de Alcañiz (Teruel). Estudio interdisciplinar, p 34.

Bibliografía editar


Afluents d'o río Ebro
Marguin izquierda Nela · Xerea · Bayas · Zadoya · Ega · Aragón · Arba · Galligo · Segre
Marguin dreita Oca · Tirón · Nacheriella · Iregua · Leza · Cidacos · Alhama · Queiles · Uecha · Xalón · Uerba · Chiner · Lopín · Aguas · Martín · Regallo · Guadalop · Matarranya