Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Ribagorza baixa ye la mitat meridional de la comarca de Ribagorza. Corresponde a una zona baixa montanya mediterrania con vals, riberas, fondonadas y foyas entre las sierras exteriors pirenencas y la cuenca de Graus-Tremp, a lo sud de las primeras sierras interiors pirenencas de Turbón y Cis.

Penya de Graus, con pins bordes sobre almendrón.

Lo clima ye mediterranio continental, lo que permite una vechetación natural de carrascals y pinars de pin borde (Pinus halepensis), en los fondons de las vals. Lo clima mediterranio permite lo cautivo de la olivera y los cerials.

Toponimia editar

Las referencias tradicionals mes antigas en aragonés ribagorzano y chistabín son con l'adchectivo baixa postposau a lo toponimo,[1] d'acuerdo con l'orden tradicional de los adchectivos en las luengas iberorromanicas:

En Ribagorza baixa...Tierras pardas.../Oliveras y huebras Benabarre.../Callizos y puyadas...Aquelarres.[2]

Referencias editar

  1. (es) VICENTE DE VERA, Eduardo: Textos en grausino (1904-1985). Zaragoza, Deputación Cheneral d'Aragón (col. «O pan de casa nuestra», 3), 1986. p 62 p 201 p 203
  2. (an) DUESO LASCORZ, Nieus Lucía: Al canto'l Zinqueta. Poemas en Chistabín. Consello d'a Fabla Aragonesa, 1984. p. 54.

Bibliografía editar