Punta de ra Estivacha

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Punta de ra Estivacha
Pico Arna
Situación
Situación Muga entre Sallent de Galligo y Pandicosa (Aragón)
Latitut 42°45'55,49"N
Lonchitut 0°16'30,71"U
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Pireneu axial
Sierra
Macizo Pandicosa
Altaria 2.911 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende o balneario de Pandicosa
Mapa

A punta de ra Estivacha, pico Arna u Feniás Alto ye un pico de 2.911 metros d'altaria situau en a cordelera d'o Pireneu, en a muga entre os municipios de Sallent de Galligo y Pandicosa (Aragón).

Toponimia editar

Se diz estiva (d'o latín <AESTĪVUS, «estival, propio d'o verano») a os pratos d'alta montanya de relieu poco abrupto, con cantimplanos a embutes u lo menos, sin de guaires baixants, que a sobén mantiene-i una vechetación de hierba baixa y belluecas dica en puestos a on esta no i sería la mas favoreixita ecolochicament, y ixo ye en resulta d'a pastura cutiana d'o bestiar domestico que i consume as plantetas d'árbols y matigals superiors d'antes que creixcan prou.

L'oronimo incluye o diminutivo tensino -acha, de manera parellana a la tuca de la Estiveta Lliterola (2.825 m) situada en a val de Lliterola. Ye un toponimo recurrent en o Pireneu, trobando-se atros como o pico de la Estiva (2.124 m) u a punta Estiva (2.006 m).

Vinclos externos editar