Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Pui Negret
Puñegret
Situación
Situación Gallur (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Depresión d'Ebro
Sierra
Macizo
Altaria 331 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Mallén
Mapa

Pui Negret (en castellano Puñegret) ye un pueyo de 331 metros d'altaria, situau en a depresión d'Ebro, en a provincia de Zaragoza.

Se troba en o municipio de Gallur, en o puesto a on se troba actualment o vertedero de vasuera. En a suya cima bi ha un vértiz cheodesico que se diz Basurero.

Toponimia editar

L'oronimo Pui Negret se presenta en l'actualidat con as variants Punigré y Puñigré en a parla de Gallur,[1][2] y se documenta en la carta de población de Mallén (1132):

Podium qui dicitur mont Negret.

Curiosidaz editar

En iste puesto se reunioron o 10 de noviembre de 1591 as dos partis de l'exercito castellano que heban encetau a invasión d'Aragón, una dende Alfaro y l'atra dende Agreda. Yera a o mando Alonso de Vargas y s'endrezaba enta Zaragoza pa acotolar as alteracions d'Aragón.[3]

Referencias editar

  1. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia navarroaragonesa del Ebro (IV): Orónimos. Vol. 30-31, 1982 , pachinas 23-62.
  2. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia del Campo de Borja. Estudio lexicológico. Institución Fernando el Católico, p 160.
  3. (es) Manuel Gracia Rivas:La invasión de Aragón en 1591: una solución militar a las alteraciones del reino, Deputación Cheneral d'Aragón, 1992, ISBN 84-7753-256-7, p.126

Vinclos externos editar