Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

As mugas d'Aragón son as siguients:

Mugas d'Aragón
Somport (ARA-F)
Meseta d'os Tres Reis (ARA-F)-NA)
Cruz de Tres Reinos (ARA-VC-CAS)
Tozal dels Tres Reis (ARA-VC-CAT)

Muga con Francia editar

Ta más detalles, veyer l'articlo muga entre Aragón y Francia

A muga entre Aragón y Francia tien una largaria de 136 kilometros[1] y desepara os dos territorios dende a Meseta d'os Tres Reis a l'ueste, en a muga con Navarra, dica o Cap dera Picada, a l'este en a muga con a val d'Arán.

Muga con Navarra editar

Ta más detalles, veyer l'articlo muga entre Aragón y Navarra

A muga entre Aragón y Navarra tien una largaria d'alto u baixo 260 kilometros[2] y desepara os dos territorios dende a Meseta d'os Tres Reis a o norte, en a muga con Francia, dica o Mollón de los Tres Reyes, a o sud en a muga con La Rioja.

Muga con La Rioja editar

Ta más detalles, veyer l'articlo muga entre Aragón y La Rioja

A muga entre Aragón y La Rioja desepara os dos territorios dende o Mojón de los Tres Reyes a o norte, en a muga con Navarra, dica o cruce de l'arroyo de Valverde a o sud, en a muga con Castiella. Con nomás 6,10 kilometros[2], ye a muga más chicota d'Aragón.

Muga con Castiella editar

Ta más detalles, veyer l'articlo muga entre Aragón y Castiella

A muga entre Aragón y Castiella tien una largaria d'alto u baixo 360 kilometros[2] y desepara os dos territorios. Actualment se divide en dos sectors prencipals, marcaus por a muga entre Aragón y Castiella y Leyón, más a o norte, y a muga entre Aragón y Castiella-La Mancha, más a o sud. Iste segundo sector ye trestallau a la vegada por un trampo de muga entre Aragón y o País Valenciano, en o Rincón d'Ademuz.

Muga con o País Valenciano editar

Ta más detalles, veyer l'articlo muga entre Aragón y o País Valenciano

A muga entre Aragón y o País Valenciano tien una largaria d'alto u baixo 352 kilometros[2] y desepara os dos territorios.

Se divide en dos trampos. O prencipal, de 287 kilometros de largaria, va dende o norte en o Tozal dels Tres Reis, en a muga con Catalunya, dica a Umbría de Penya Blanca, a o sud, en a muga con Castiella-La Mancha. O segundario lo forman os 65 kilometros de muga con o Rincón d'Ademuz.

Muga con Catalunya editar

Ta más detalles, veyer l'articlo muga entre Aragón y Catalunya

A muga entre Aragón y Catalunya tien una largaria d'alto u baixo 354 kilometros[2] desepara os dos territorios dende o puerto de la Picada a o norte, amán d'a muga con Francia, dica o Tozal dels Tres Reis a o sud, en a muga con o País Valenciano.

Mugas por largaria editar

Posición
Muga
Largaria
1     Aragón-Castiella
  - Con Castiella-La Mancha
  - Con Castiella y Leyón
360 km
206 km
154 km
2     Aragón-Catalunya 354 km
3     Aragón-País Valenciano
  - Prencipal
  - Con Rincón d'Ademuz
352 km
287 km
65 km
4     Aragón-Navarra
  - Prencipal
  - Con Petiella d'Aragón
  - Con Bastanes
260 km
225 km
21 km
14 km
5     Aragón-Francia 136 km
6     Aragón-Rioja 6 km
Total 1.468 km

Referencias editar

  1. (es) Región de Aragón. Asociación de Regiones Fronterizas Europeas (ARFE)
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Medición de distancia con Google Maps

Se veiga tamién editar