Merla

pachina de desambigación
(Reendrezau dende Miarla)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Merla (d'o latín <MERŪLA, con o mesmo significau) ye o nombre común que reciben en aragonés as especies de tordas con color de plumas negra de tot y pizco amariello u narancha vivo, lo menos en un d'os dos sexos, que gosa estar o masclo.

Masclo de merla común (Turdus merula).

As fembras, anque pueden no tener colors tan sinyaleras, son marrons de tono tamién prou igualau por tot lo cuerpo, a diferencia d'a mayoría d'especies d'o chenero Turdus que, a más de no tener un dimorfismo sexual tan platero, combinan normalment partes de cuerpo de color lisa con atras sembradas de piquetas.

En Aragón, a denominación de merla s'aplica más que más a la especie Turdus merula, que ye especie común en as selvas, sotos y parques d'a Peninsula Iberica como tamién por a resta d'Europa.

Se veiga tamién editar