Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Pelarda ye una aldeya de la Comunidat de Daroca que quedó despoblada en la baixa Edat Meya. Yera situada en l'actual termin municipal de Calamocha, en la provincia de Teruel.

Pelarda
Despoblau medieval d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Despoblau medieval
 Aragón
 Teruel
Xiloca
Calamocha
Partiu chudicial Calamocha
Población
 • Total

0 hab.
Codigo postal 44200
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau

Teruel y Albarracín
Calamocha
Coordenadas
Pelarda ubicada en Aragón
Pelarda
Pelarda
Pelarda en Aragón

Cheografía editar

Yera situada cerca d'Olalia a piet de la Sierra de Pelarda[1].

Toponimia editar

Lo toponimo aragonés Pelarda ya ye mencionau en lo texto de 1205 an que lo bispe Remón de Castrocol adchudica las decimas y primicias de cada aldeya de la Comunidat de Daroca a cadaguna de las ilesias de Daroca.

Lo toponimo Pelarda pareix tener lo sufixo aragonés -ardo, de no estar un caso de disimilación de grupo -RR-. La existencia de l'adchectivo pelard en francés (aplicau a la fusta sin crosta[2]), refirma que siga una forma con sufixo -ardo u que lo sufixo haiga puesto influir en lo toponimo.

Historia editar

Ye posible en los primers tiempos de la reconquiesta cristiana de Daroca y la suya redolada los repobladors cristianos fundasen l'aldeya de Pelarda[1]. Se suposa que quedó despoblada a zaguers de lo sieglo XIV u en lo sieglo XV, estando seguro que ya yera una pardina en lo sieglo XVI.

Molimentos editar

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 (es) Mercedes Rubio: Despoblados y pardinas medievales en la Comarca del Jiloca. Xiloca: revista del Centro de Estudios del Jiloca, ISSN 0214-1175, Nº. 41, 2013 , pp 11-38.
  2. (es)(fr) Larousse Gran Diccionario español-francés / francés-español, Editorial Larousse, 2007.

Bibliografía editar


Lugars desapareixius d'o municipio de Calamocha
Pelarda | Tramasaguas