Charade (cinta de 1963)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo ye sobre una cinta de cine estausunidense de l'anyo 1963; ta atros usos, se veiga Charade.
Charade
Títol Charade
Póster de Charade.
Póster de Charade.
Ficha tecnica
Dirección Stanley Donen
Aduyant de dirección Marc Maurette
Dirección artistica Jean d'Eaubonne
Producción Stanley Donen
Guión adaptau Peter Stone
Basau en The Unsuspecting Wife, relato curto de Peter Stone y Marc Behm (1961)
Musica Henry Mancini
Fotografía Charles Lang
Montache James Clark
Vestuario Hubert de Givenchy
Maquillache Alberto De Rossi
John O'Gorman
Actors Cary Grant
Audrey Hepburn
Walter Matthau
James Coburn
George Kennedy
Ned Glass
Jacques Marin
Paul Bonifas
Dominique Minot
Datos y cifras
País(es) Estaus Unius
Anyo 1963
Debantadera 5 d'aviento de 1963 Estaus Unius[1]
Chenero(s) Cine de comedia
Cine de romance
Cine d'intriga
Durada 113 min.
Idioma(s) Anglés
Companyías
Productora(s) Stanley Donen Productions
Distribución Universal Pictures
Estudio(s) Studios de Boulogne
Presupuesto 3 millons de dólars
Recauto 13,4 millons de dólars
Informacions en bases de datos especializadas:

Charade (títol orichinal en anglés, Charada en aragonés, enguerau con iste zaguer títol en Aragón traduciu enta lo castellano) ye una cinta de cine estausunidense de cine de comedia romance y intriga de l'anyo 1963 dirichida y producida por Stanley Donen ta la suya productora Stanley Donen Productions seguntes un guión adaptau de Peter Stone basau en The Unsuspecting Wife, un relato curto d'o mesmo Peter Stone y de Marc Behm de l'anyo 1961. Con una Banda Sonora Orichinal de Henry Mancini (incluyiendo-ie la canción Charade, nominada a l'Oscar a la Millor Canción Orichinal) y una direccion de fotografía de Charles Lang, en l'elenco d'a cinta bi amanixen destacaus actors como Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Ned Glass, Jacques Marin, Paul Bonifas y Dominique Minot.

Os actors Cary Grant y Audrey Hepburn en una escena d'a cinta.
As actrices Dominique Minot y Audrey Hepburn en una escena d'a cinta.
L'actor James Coburn en una escena d'a cinta.
Os actors Cary Grant y Audrey Hepburn en una escena d'a cinta.

Argumento editar

Mientres as suyas vacacions en Megève, en os Alpes franceses, Regina "Reggie" Lampert, una ciudadana estausunidense que treballa como interprete, li diz a la suya amiga Sylvie que piensa esvurciar-se d'o suyo esposo Charles. En ixe inte conoix a Peter Joshua, un atro estausunidense que li parixe escansador.

En rematar as vacanzas y tornar en París, Regina troba lo suyo apartamento vuedo. Un inspector de policía li explica que lo suyo mariu ha vendiu todas las suyas propiedaz y dimpués l'asasinoron cuan marchaba de Paría, y tamién han despareixiu los suyos diners. Nomás li tornan que la chicota bolsa de viache d'o suyo mariu a on nomás bi ha que una carta dirichida a ella, un billet de barco enta Venezuela, cuatre pasaportes con a fotografía d'o difunto pero cadagú d'éls expediu con un nombre diferent, y bellatros articlos personals. En o funeral nomás aparixen tres personas, todas tres sospeitosas, y una d'istas personas mesmo plega a clavar una agulla de cabeza en o cuerpo d'o difunto ta comprobar que sí que ye muerto.

Bien luego citan a Regine en l'embaixada d'Estaus Unius, a on se troba con Hamilton Bartholomew, qui li diz que ye l'administrador d'a CIA en la ciudat y li explica que los tres hombres que heban acudiu a lo funeral d'o suyo mariu yeran Herman Scobie, Leopold W. Gideon y Tex Panthollow y que toz tres, amás d'o suyo difunto mariu Charles y de Carson Dyle yeran cinco miembros de l'OSS mientres a Segunda Guerra Mundial y que heban recibiu la misión d'infiltrar-se en o territorio ocupau por os alemans ta entregar a la Resistencia francesa una important cantidat de diners, 250.000 dólars. Tanimientres, en cuentas de cumplir la suya misión os cinco hombres decidioron quedar-se con ixe dinero. Carson morió en una emboscada d'una patrulla alemana y Charles traicionó a los suyos companyers y se quedó todos los diners ta él. Dende alavez, os tres supervivients buscan recuperar os diners, mesmo que lo Gubierno estausunidense. Hamilton Bartholomew li diz a Regine que él creye que Regina tiene ixos diners u que a lo menos en sabe a on se troban, conscient u inconscientment, y que en consecuencia mesmo la suya vida se troba en periglo.

En marchar de l'embaixada, Regina troba una atra vegada a Peter Joshua, qui l'aduya a instalar-se en un hotel. Pero los tres hombres la troban y la visitan por separau, estando cadagún d'él convenciu de que Regina se troba en posesión d'os diners. Herman Scobie mesmo li diz que en realidat Peter ye aliau con éls; cuan Regina li pregunta a Peter, iste li confiesa que él en realidat ye lo chirmán de Carson Dyle, Alexander, y que lo suyo obchectivo ye de trobar a los culpables d'a muerte d'o suyo chirmán y fer-los compareixer debant d'a Chusticia ta que en reciban lo suyo castigo. Bien luego, mientres roz buscan os diners, Herman y Leopold son asasinaus. alavez, Hamilton li diz a Regina que Carson no en teneba pas, de chirmans. Regina s'encara con Peter y iste li diz que en realidat ye Adam Canfield, un ladrón profesional. Encara que sorprendida, Regina encara li fa confianza.

Reggie y Adam marchan enta lo zaguer puesto a on se conoix que Charles yera present mientres que yera vivo, un mercau d'estampetas a l'aire libre. En veyer a Tex, Adam lo sigue, y bien luego toz dos paran cuenta de que Charles gastó los diners en mercar estampetas valuosas y que ixas istampetas se trobaban en o sobre d'a carta que Charles ninviaba a la suya muller. Toz dos tornan ascape en l'hotel nomás ta trobar que lo sobre ha desapareixiu. Antiparte, por a suya cuenta Regine tamién descubre lo valor d'as estampetas d'o sobre, pero s'escayece que los li heba regalau a lo nino d'a suya amiga Sylvie y que iste los ha vendiu en ixe mesmo mercau a un filatelico. Cuan troban a lo filatelico, iste lis diz que yera asperando que plegasen, que sabeba que se tractaba d'una error, y lis torna las valuosas estampetas, amás de decir-les que las tres estampetas valen 250.000 dólars, que chustament ye la cantidat de diners desapareixida.

Cuan Reggie torna con as estampetas en lo suyo hotel troba en la suya cambra lo cuerpo de Tex, asasinau. En os suyos zaguers momentos de vida, Tex ha escrito un nombre, "Dyle". Regina creye alavez que Adam ye qui l'ha asasinau y truca por telefón a Hamilton, qui la cita en o Palais-Royal. Cuan marcha enta la suya cita, Adam la veye y la segundia. Bien luego Reggie se troba encaixada entre Hamilton y Adam. Adam li explica que Hamilton ye en realidat o propio Carson Dyle, qui heba sobreviviu a las suyas feridas luego d'o combate con a patrulla alemana y que dende alavez yera obsesionau con a venganza y con a recuperación d'os diners. Reggie preba de fuyir pero Carson Dyle la persigue, y Adam finalment logra salvar-la.

Cuan a lo día siguient Reggie y Adam plegan en l'embaixada estausunidense ta tornar-lis las estampetas, Adam no i dentra. Cuan Reggie dentra descubrirá qui ye en realidat Adam, que ye Brian Cruikshank, achent d'o Departamento d'o Trasoro d'o Gubierno. Bien luego, Brian li proposa matrimonio a Regina.

Rodache editar

O rodache d'a cinta de fació en os Studios de Boulogne en a comuna de Boulogne-Billancourt (Francia), con rodache d'exteriors en a ciudat de París.

Elenco[2] editar

Actor Papel Notas
Cary Grant Brian Cruikshank (alias Peter Joshua, Alexander Dyle y Adam Canfield)
Audrey Hepburn Regina "Reggie" Lampert
Walter Matthau Carson Dyle (alias Hamilton Bartholomew)
James Coburn Tex Panthollow
George Kennedy Herman Scobie
Dominique Minot Sylvie Gaudet
Ned Glass Leopold W. Gideon
Jacques Marin Inspector de policía Edouard Grandpierre
Paul Bonifas Mr. Felix
Thomas Chelimsky Jean-Louis Gaudet
Marc Arian Pasachero d'o metro No acreditau
Claudine Berg Sirvienta No acreditau
Marcel Bernier Taxista No acreditau
Georges Billy Hombre en o mercau d'estampetas No acreditau
Albert Daumergue Hombre en o mercau d'estampetas No acreditau
Raoul Delfosse Taxista No acreditau
Lucien Desagneaux Paseyant en o chardín publico No acreditau
Stanley Donen Hombre en l'ascensor No acreditau
Colin Drake Hamilton Bartholomew No acreditau
Mel Ferrer Hombre que fuma un petillo en a sala de fiestas No acreditau
Jean Gold Hombre qui escribe en a terraza d'a cafetería No acreditau
Chantal Goya Extra No acreditau
Clément Harari Turista alemán No acreditau
Monte Landis Mayestro de Ceremonias en "Les Black Sheep Club" No acreditau
Bernard Musson Recepcionista de l'hotel No acreditau
Antonio Passalia Representant d'Italia en EURESCO No acreditau
Jacques Préboist Vendedor de chelaus No acreditau
Peter Stone Hombre en l'ascensor / Voz d'o marine No acreditau
Anthony Stuart Representant d'o Reino Uniu en EURESCO No acreditau
Michel Thomass Chofer de l'embaxaidor No acreditau
André Tomasi Pasachero d'o metro No acreditau
Roger Trapp Emplegau d'a funeraria No acreditau
Louis Viret Emplegau d'o metro No acreditau

Premios editar

Premio Calendata Edición Categoría Premiau Notas
Premios Oscar[3] 1964 36ena edición Nominada a l'Oscar a la Millor Canción Orichinal Charade, de Henry Mancini (musica) y Johnny Mercer (letra)
Premios BAFTA[4] 1965 36ena edición BAFTA a la Millor Actriz Britanica Audrey Hepburn
1965 36ena edición Nominau a lo BAFTA a lo Millor Actor Forano Cary Grant
Premios David de Donatello[5] 1964 9ena edición Premio Targa d'Oro Charade
Premios Edgar Allan Poe[6] 1964 ? Edgar Allan Poe a lo Millor Guión Peter Stone
Premios Globos d'Oro[7] 1964 21ena edición Nominau a lo Globo d'Oro a lo Millor Actor de Musical u Comedia Cary Grant
1964 21ena edición Nominada a lo Globo d'Oro a la Millor Actriz de Musical u Comedia Audrey Hepburn
Premios Laurel[8] 1964 ? Nominau a lo Laurel a la Millor Comedia Charade 3a posición
1964 ? Nominau a lo Laurel a lo Millor Actor de Comedia Cary Grant 2a posición
1964 ? Nominada a lo Laurel a la Millor Actriz de Comedia Audrey Hepburn 3a posición
1964 ? Nominada a lo Laurel a la Millor Canción Charade, de Henry Mancini (musica) y Johnny Mercer (letra) 5ena posición

Se veiga tamién editar

Referencias editar

Vinclos externos editar