Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Val de Minguet (Valdeminguete en castellano), ye un casal[1] de lo termin municipal d'Albarracín (Sierra d'Albarracín, provincia de Teruel).

Val de Minguet
Despoblau d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Despoblau
 Aragón
 Teruel
Sierra d'Albarracín
Albarracín
Partiu chudicial Teruel
Población
 • Total

0 hab.
Codigo postal 44100
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau

Teruel y Albarracín
Albarracín
Coordenadas
Val de Minguet ubicada en Aragón
Val de Minguet
Val de Minguet
Val de Minguet en Aragón

Toponimia editar

Val de Minguet dio nombre a la sierra de Val de Minguet en la provincia de Cuenca a lo sud de la Vega de Tacho. Lo toponimo Val de Minguet ye una transformación de la forma orichinal en la baixa Edat Meya Val de Ménguez[2].

e por medio de la dita senda fasta en somo del Osseión e da en la risqua catant a Ualdeménguez

Actualment en castellano se diz Valdeminguete, forma que ya se documenta en lo "Libro de la Montería"[3] , pero la forma con la terminación en consonant se documenta encara en textos de lo sieglo XVIII:

Son sus límites Aragon al oriente, al norte Valdeminguet, Griegos, Orihuela, Ojos negros, Used, la Aldegüela, Cimballa, Campillo, Calmarza y Sisamon.[4]

Cheografía editar

Val de Minguet ye en una manga de lo termin municipal d'Albarracín a l'ueste de lo termin municipal de Guadalaviar, baixo mollón Blanco (que fa de muga con la provincia de Guadalachara), y a lo norte de la Vega de Tacho (río que fa de muga con la provincia de Cuenca).

Lo barranco de Val de Minguet traviesa esta manga baixando dende La Cebadilla (una de las principals altarias de los Monts Universals), y cayendo en Tacho un poco a lo sud de Val de Minguet y un poco a l'este de la Casa de Veguillas del Tajo (provincia de Cuenca).

Historia editar

Val de Minguet estió un territorio en litichio entre Albarracín y Molina d'Aragón en la baixa Edat Meya[2].

Referencias editar

  1. (es) Antonio Ubieto Arteta: Historia de Aragón. Los Pueblos y los despoblados, II. Anubar ediciones, 1986. p 1322.
  2. 2,0 2,1 (es) Jose Manuel Berges Sánchez Actividad y estructuras pecuarias en la Comunidad de Albarracín (1284-1516). Centro de Estudios de la Comunidad de Albarracín. Colección Estudios, 5. Primera edición, 2009. p 110, p 114.
  3. (es) Jose Antonio Valverde: Anotaciones al Libro de la montería del rey Alfonso XI. Ediciones de la Universidad de Salamanca, 2009.
  4. (es) Tomás Mauricio López: Geografía histórico-moderna. Editor: Viuda de Ibarra, 1796, p 222.