Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Scomber scombrus
Una caballa (Scomber scombrus).
Denominacions populars
caballa [1], berdel[2]
Estau de conservación

Seguro (IUCN)
Clasificación cientifica
Animalia
Chordata
Actinopterygii
Scombriformes
Scombridae
Scombrini
Scomber
S. scombrus
Descripción
Scomber scombrus
Linnaeus, 1758

A caballa (Scomber scombrus (Linnaeus, 1758)[3]) ye una especie de peix d'a orden d'os Scombriformes y familia Scombridae que se troba en as auguas templadass d'a Mar Mediterrania, a Mar Negra y l'Oceano Atlantico norte, an ye muit comuna. A caballa ye un peix migratorio, pasando la primavera y lo verano mas amán d'a marguina. De vegada en cuan, os peixes dentran en os puertos. D'agüerro y d'hibierno se mueven mas luent y mas a lo sud a las auguas mas calidas en o canto d'a plataforma continental.

Una especie altament comercial, a caballa se busca per a suya carne, que ye fuerte en gusto y alto en conteniu en aceite y acidos grasos omega-3 entre atros nutrients. Cuasi un millón de toneladas de caballa se capturan cada anyada a livel mundial, que la suya mayor parti se vende fresca, conchelada, zafumada u enlatada.

Una caballa puede vivir dica 17 anyos y aconseguir una longaria de 60 cm y un peso de 3,4 kg.[4]

Referencias editar

Vinclos externos editar