Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Pueyo de l'Aguila
Puig Águila
Situación
Situación Zaragoza cerca de Torreciella de Val Madriz (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Depresión d'Ebro
Sierra Monts de Val Madriz
Macizo
Altaria 462 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Torreciella de Val Madriz
Mapa

Lo pueyo de l'Aguila (en castellano Puig Águila) ye un cabezo de 462 metros d'altaria que se troba a lo norte de Pui Cervero y a lo nord-este de Torreciella de Val Madriz, en lo termin municipal de Zaragoza. En a suya cima bi ha un vértiz cheodesico.

Toponimia editar

L'oronimo Pueyo de l'Aguila ye transparent en aragonés. Se documenta en un texto de lo sieglo XV:

El primer mullón va al Burgo, travesando el Plano de Fuentes e va a la loma de Val de Palazín, la Val Podrida adelant; de aquí al Pueyo del Aguila e puya la loma a suso de aquí en vista del camino de Mediana et de allí abant al sementero que está al camino de Mediana et pasa la Val Podrida e va a la loma a suso de la Basa d'Escaraq et de allí abant la loma a suso a la Torre de Pero Canyardo et de allí abant a un Pueyo que dizen de l'Aguila et baxa por una loma sabinosa a la Val de la Torreziella...[1]

Referencias editar

  1. (es)(an) Jose Antonio Fernández Otal: Documentación medieval de la Corte del Justicia de Ganaderos de Zaragoza. Editor: Institución Fernando el Católico, 1995. p. 139.

Vinclos externos editar