Pubescencia

pachina de desambigación
(Reendrezau dende Pubescent)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

A pubescencia (d'alcuerdo con a fonetica de l'aragonés pronunciau /pubeˈθenθja/ (AFI), como si s'escribise "pubecencia") ye a cualidat d'as superficies pubescents (/pube'θens/). Ixo ye, que son cubiertas de pelo fino, curto y suau.

As flors d'a nispolera creixen cubiertas de pubescencia, en o sentiu botanico d'a palabra.

A palabra dimana d'o latín <PUBESCENTIA por via culta. En latín, pubescens, -escentis, ye a palabra con a que se describe un adolescent en a edat cuan principia a amaneixer-le o pelo en a barba y o bigote, y equivaleba a la nuestra palabra «adolescent». Por ixa razón, en as luengas romances a palabra «pubescencia» se gosa emplegar como sinonimo literario d'«adolescencia».

En Botanica, una superficie (fuella, peciolo, fruito, etc.) diz que ye pubescent cuan se troba cubierta de pelo curto y fino. Ye un termino cientifico común en as descripcions de plantas.

Ortografía editar

D'alcuerdo con a Propuesta ortografica de l'Academia de l'Aragonés de 2010, que s'emplega como grafía de referencia en Biquipedia, os grupos consonanticos cultos -SC- s'han d'escribir[1], en coherencia con a etimolochía d'os cultismos que en lievan (anque en aragonés oral no se dan).

Referencias editar