Pardina de l'Artosa

Despoblau debant d'o lugar de Saqués, Biescas
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

A pardina de l'Artosa (en castellano pardina de Lartosa) ye una pardina situada baixo as auguas de l'entibo de Búbal, debant d'o lugar de Saqués, en o municipio de Biescas (Alto Galligo).

Pardina de l'Artosa
Pardina d'Aragón

Ruinas de l'Artosa
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Pardina
 Aragón
 Uesca
Alto Galligo
Biescas
Partiu chudicial Chaca
Población
 • Total

0 hab. (2020)
Altaria
 • Meyana

1063 m.
Codigo postal 22630
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau

Chaca
Biescas
Coordenadas
Pardina de l'Artosa ubicada en Aragón
Pardina de l'Artosa
Pardina de l'Artosa
Pardina de l'Artosa en Aragón

O lugar yera formau por una ilesia romanica d'una sola nau adedicada a Santa María y a pardina, situadas a bels 300 metros d'o puesto a on desembocaba o barranco de Gorgol en o Galligo.

Toponimia editar

Como o suyo propio nombre indica, una artosa ye un "puesto con artos".

Historia editar

Apareixe por primera vegada en un documento relacionau con o monesterio de Sant Chuan d'a Penya o 22 de chunio de 1394, en o que o propio monesterio atreuda a Raimundo de l'Artosa, a suya filla y os suyos descencients a ilesia de Santa María de l'Artosa y a casa chunto a la ilesia. Perteneixeba a o priorato de Cercito, a on heba de bosar os treudos.

Administrativament l'Artosa perteneixeba a lo concello de Tramacastiella, pero ya en o sieglo XV os vecins de Saqués demandoron un dreito de vecindat que les permitiba d'emplegar o molín y levar a paixentar a lo bestiar a los monts de Tramacastiella. Tamién a electricidat a preneban d'a pardina dica que se construyó a central d'Escarriella.

En 1845 Pascual Madoz contabiliza nomás una casa que incluyiba un molín farinero. Ya en zaguerías d'a decada de 1920 bi habió un grieu incendio en a casa y a ilesia que fue reconstruyida poco dimpués. Dende l'anyo 1969 se troba baixo as auguas de l'entibo de Búbal.

O labrador y ganadero Pedro Arruebo (Tramacastiella de Tena, 1608), conoixiu por haber estau chuzgau por bruixería por o Tribunal d'a Enquisición de Zaragoza entre os anyos 1635 y 1640, estió logatario d'a pardina de l'Artosa.

Vinclos externos editar