Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Muela d'Exorcas
Muela de Jorcas
Situación
Situación Exorcas (Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra
Macizo Serranías de Gúdar
Altaria 1.487 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Exorcas
Mapa

La muela d'Exorcas (muela de Jorcas en castellano) ye una muela de 1.487 metros d'altaria situada en las serranías de Gúdar entre las vals de los ríos Guadalop y Alfambra, a lo sudeste d'Exorcas (provincia de Teruel). En lo suyo cabalto bi ha un vértiz cheodesico.

En lo suyo cabalto bi ha un cinglo de calsineras y dolomías d'edat gargasiana, que descansan sobre calsineras y salagons d'edat beduliana (Cretacio inferior), que fan part de lo nuclio de lo sinclinal d'Exorcas-Camariellas.[1][2]

Toponimia editar

En lo sieglo XVII se fa mención d'esta muela en lo libro "Itinerario del Reyno de Aragón (1610-1611)" de João Batista Labanha, escrito en portugués:

...de muela de Xorcas, que he hum cerro de peñas, que dista de Xorcas 18 de L. He hum monte alto da Serra do Prado de Val de Vacas, povoado todo de Pinheiros negros,...[3]

Referencias editar

  1. (es) José Luis Peña Monné et al. : Geomorfología de la Provincia de Teruel. Instituto de Estudios Turolenses, 1984. p 81-91.
  2. (es) Instituto Geológico y Minero de España: Mapa Geológico de España E 1:50.000. Villarluengo. Servicio de publicaciones de Ministerio de Industria y Energía, 1985. pp 20-23, p 35.
  3. (pt) João Baptista Lavanha, Lupercio Leonardo de Argensola, Tomás Fermín de Lezaún y Tornos: Itinerario del reino de Aragón por don Juan Bautista Labaña. Establ. tipog. del Hospicio provincial, 1895.

Bibliografía editar

Vinclos externos editar