Bramaderas

(Reendrezau dende Mont Bramaderas)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Bramaderas
Situación
Situación Mosqueruela (Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra d'el Rayo[1]
Macizo
Altaria 1.893 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Mosqueruela
Mapa

Bramaderas ye una cima de 1.893 metros d'altaria de la sierra d'el Rayo situada en Val de la Madera (quarto de lo termin municipal de Mosqueruela, Teruel).[2] En lo suyo cabalto bi ha un vértiz cheodesico.

Los materials que forman Bramaderas y buena part de Pinar Ciego son calsineras d'edat cenomaniana (Cretacio superior).[3]

Toponimia editar

L'oronimo Bramaderas ye un derivau de verbo bramar por sufixación con -dera, estando cognato de lo microtoponimo altoaragonés Bramatuero. La montanya a on ye la cima Bramaderas ye conoixida como Pinar Ciego.[1]

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 (es) Ricardo Pitarch García: Estudio de la flora y vegetación de las sierras orientales del Sistema Ibérico: La Palomita, Las Dehesas, El Rayo y Mayabona (Teruel). Editor: Consejo de Protección de la Naturaleza de Aragón, 2002, p 19.
  2. (es) José Francisco Casabona Sebastián, Eduardo Gargallo Monforte: Mosqueruela: Guía de monumentos, paisajes, fiestas y servicios turísticos, Instituto de Estudios Turolenses, Teruel, 1999. pp. 43-44.
  3. (es) Instituto Geológico y Minero de España: Mapa Geológico de España E 1:50.000. Mosqueruela. Servicio de publicaciones de Ministerio de Industria y Energía. 1979.

Bibliografía editar

Vinclos externos editar