Val de la Madera

Val de la Madera (Valdelamadera en castellán) ye quarto u partida d'habitat disperso de lo municipio de Mosqueruela (comarca de Gúdar-Chabalambre, provincia de Teruel).

Val de la Madera
Localidat d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Lugar
Flag of Aragon.svg Aragón
Teruel (provincia).svg Teruel
Gúdar-Chabalambre
Mosqueruela
Codigo postal 44410

Ye una partida montanyosa con dos aliniacions de sierras. La primera aliniación corresponde a las sierras de Sollavientos y d'el Rayo, que tienen cimas vistables como l'alto del Hornillo (2.001 m) y Bramaderas (1.893 m), cabalto de Pinar Ciego. La segunda aliniación corresponde a elevacions de menor entidat situadas entre lo barranco de los Pellejeros y la villa de Mosqueruela como Gil (1.738 m),[1] la loma d'el Cabezuelo y la loma de l'Arnosa.

ToponimiaEditar

Lo toponimo Val de la Madera no correspondeba en lo sieglo XIV que a lo Mas de Val de la Madera, ixemenando-se la denominación a toda la partida devez que l'antigo mas cambió de nombre y se dividió esdevenindo los mases de Valtuerta del Rincón y de Valtuerta la Nueva.[1]

ReferenciasEditar

  1. 1,0 1,1 (es) José Francisco Casabona Sebastián, Eduardo Gargallo Monforte: Mosqueruela: Guía de monumentos, paisajes, fiestas y servicios turísticos, Instituto de Estudios Turolenses, Teruel, 1999. pp. 43-49.

BibliografíaEditar