Loma Gorda (sierra de los Cabezos)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo tracta sobre una loma Gorda que bi ha en la sierra de los Cabezos entre Val de Zebro y lo despoblau de La Gasconiella, pa los atros toponimos loma Gorda, se veiga loma Gorda (desambigación).
Loma Gorda
Situación
Situación Teruel (Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra de los Cabezos
Macizo
Altaria 1.231 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Val de Zebro
Mapa

La loma Gorda ye un sarrau que baixa dende la sierra de los Cabezos enta la depresión de Corbalán y presenta una altaria de 1.231 m. Se situa en lo termin municipal de Teruel a lo sud de la rambla de Río Seco entre Val de Zebro y La Gasconiella (provincia de Teruel).

Toponimia editar

Lo toponimo Loma Gorda ye trasparent en aragonés. Se documenta ya en un texto de l'anyo 1416 escrito en aragonés terolano sobre los mollons entre Teruel y La Gasconiella:

Item vicésimo, en el Cabeço de la Loma Gorda trobaron otro mojón viejo & renovaron aquell.[1]

Referencias editar

  1. (es) Javier Terrado Pablo: La lengua de Teruel a fines de la Edat Media. Instituto de Estudios Turolenses, 1991. pp. 451-453.