Indiana Jones and the Last Crusade

Indiana Jones and the Last Crusade
Títol Indiana Jones and the Last Crusade
Póster d'a cinta.
Póster d'a cinta.
Ficha tecnica
Dirección Steven Spielberg
Producción Robert Watts
Guión Jeffrey Boam
Musica John Williams
Fotografía Douglas Slocombe
Montache Michael Kahn
Actors Harrison Ford
Denholm Elliott
Alison Doody
John Rhys-Davies
Julian Glover
Sean Connery
Datos y cifras
País(es) Estaus Unius
Anyo 1989
Debantadera 24 de mayo de 1989 Estaus Unius[1]
Chenero(s) Cine d'aventuras
Cine d'acción
Durada 128 min.
Idioma(s) Anglés
Companyías
Productora(s) Lucasfilm Ltd.
Distribución Paramount Pictures
Presupuesto 48 millons de dólars
Succesión de cintas
Precedita por Indiana Jones and the Temple of Doom (1984, Steven Spielberg)
Succedita por Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008, Steven Spielberg)
Informacions en bases de datos especializadas:

Indiana Jones and the Last Crusade (títol orichinal en anglés, en aragonés Indiana Jones y la zaguer Cruzada, enguerada en Aragón con o suyo títol traduciu enta lo castellano como Indiana Jones y la última cruzada) ye una cinta de cine estausunidense de cine d'aventuras y acción de l'anyo 1989, dirichida por Steven Spielberg[2] y producida por Robert Watts ta la productora cinematografica Lucasfilm Ltd., con guión de Jeffrey Boam, protagonizada por os actors Harrison Ford, Denholm Elliott, Alison Doody, John Rhys-Davies, Julian Glover y Sean Connery.

Reparto editar

Argumento editar

En 1912, Henry "Indiana" Jones, Jr., de 13 anyadas d'edat, amonta a caballo con a suya tropa de Boy Scouts en o Parque Nacional Arches en Utah. Mientras explora bellas espelungas, Jones descubre una colla de furtaires de fuesas que han trobau un crucifixo dorau que perteneixeba a Francisco Vázquez de Coronado. Jones lo furta con l'asperanza de donar-lo a un museu. Os hombres lo encorren a traviés d'un tren de circo que pasa por astí, deixando a Jones con un curte ensangrentau en a barbeta a causa d'un trucazo de zurriaca y una nueva fobia a las sierpes. Jones fuye, pero l'aguacil local l'obliga a tornar a cruz a los furtaires, qui a l'inte se la entregan a un misterioso benefactor que leva un chapero de Panamá. Impresionau por a valentía d'o nino, o lider d'os furtaires li da a Jones o suyo chapero.

En 1938, Indiana Jones luita contra "Chapero de Panamá" y os suyos secuaces en un barco frent a las costas de Portugal. Escapando-se por a borda chusto antis que o barco esclate, recupera a cruz y a dona a lo museu de Marcus Brody. Mas tardi, Jones s'entera de Walter Donovan que o suyo pai, Henry Jones, Sr., yera buscando o Santo Gredal fendo servir una inscripción incompleta d'una tableta de piedra como guía y dende alavez ha desapareixiu. Jones recibe o diario d'o Gredal de Henry por correu dende Venecia y s'endreza allí con Marcus, an conoixen a la colega austriaca de Henry, a Dra. Elsa Schneider.

Debaixo d'a biblioteca an Henry estió visto por zaguera vegada, Jones y Elsa descubren un conchunto de catacumbas meyo inundadas que auespan a fuesa d'un caballero d'a Primera Cruzada que contiene una versión completa de l'inscripción que Henry i heba emplegau, revelando l'ubicación d'o Gredal. Fuyen cuan as auguas fartas de petrolio d'as catatumbas son pretadas fuego por a Chirmandat d'a Espada Cruciforme, una sociedat secreta que a suya misión ye protecher o Gredal. Jones y Elsa capturan a Kazim, miembro d'a Chirmandat. Cuan Jones explica que o suyo unico obchectivo ye trobar a lo suyo pai, no pas a lo Gredal, Kazim lis diz la ubicación d'Henry. Mirando o diario, Marcus troba un mapa dibuixau por Henry d'a rota a lo Gredal, que prencipia en l'antiga ciudat d'Alexandretta. Jones saca o mapa d'o diario, se lo da a Marcus pa que l'alce y lo ninvia a Iskenderun pa trobar-se con o suyo viello amigo Sallah. Elsa prencipia una relación con Jones antis de que se vaigan a buscar a Henry.

Jones y Elsa s'endrezan a un castiello controlau por os nazis en Austria, an Henry ye deteniu. Jones troba a Henry y lo libera nomás pa estar rapidament capturau por o coronel d'as SS Ernst Vogel. S'entera que tanto Elsa como Donovan son nazis que son fendo servir a los Jones pa trobar-les o Gredal. Elsa se despide de Jones con un beso y se marcha con Donovan y Vogel. Marcus ye capturau en l'estau de Hatay entre que s'achunta con Sallah. Dimpués de fuyir d'o castiello, Henry li diz a Jones que o Gredal ye protechiu por tres trapas y que o suyo diario contiene as pistas necesarias pa pasar-las de forma segura. Desfrazau de coronel de l'exercito alemán, Jones recupera o diario d'Elsa en un mitin de cremada de libros nazi en Berlín y se troba de cara con Adolf Hitler, qui sinya o libro sin reconoixer-lo. Indy y Henry abordan un zeppelin pa salir d'Alemanya, pero son descubiertos y obligaus a fuyir en o suyo biplano parasito. Se produz una baralla con os combatents d'a Luftwaffe; encara que Jones y Henry se veyen obligaus a fer un aterrizache forzoso, sobreviven y espaldan con exito a los suyos perseguidors.

En Hatay, Sallah lis charra d'o secuestro de Marcus. Os nazis han estau equipaus por o soldán de Hatay y ya se son movendo enta la ubicación d'o Gredal, fendo servir o mapa que poseye Marcus. Jones, Henry y Sallah troban a expedición nazi, que ye emboscada por a Chirmandat. Mientres a batalla, Henry ye capturau por Vogel entre que fa un poder rescatar a Marcus; Kazim y os suyos camaradas mueren. Jones encorre a lo tanque a caballo y, con l'aduya de Sallah, salva a Henry y Marcus. Se veye embolicau en una baralla con Vogel, pero fuye chusto antis que o tanque caiga por una cingla, ninviando a Vogel a la suya muerte.

Jones, Henry, Marcus y Sallah alcanzan a los nazis supervivients, lideraus por Donovan y Elsa, que han trobau o templo en o Canyón d'a Luna Creixent an s'alza o Santo Gredal, pero no pueden pasar a primera trapa. Donovan dispara y fiere mortalment a Henry pa obligar a Jones a arriscar a suya vida en as trapas pa trobar o Gredal y fer servir o suyo poder curativo pa salvar a lo suyo pai. Fendo servir l'información d'o diario y seguiu por Donovan y Elsa, Jones supera con seguranza as trapas (que incluyen fuellas de sierra de movimiento rapido, un trencacabezas de parolas y un puent amagau sobre un pozo sin fondo) y plega a la cambra d'o Gredal, que ye cosirada por un caballero. L'hombre s'ha manteniu con vida mientres 700 anyadas gracias a lo poder d'o Gredal, que ye amagau entre docenas de falsos Gredals. O verdadero Gredal atorga vida eterna, demientres que os falsos matarán a cualsiquier usuario. Elsa tría intencionalment una copa equivocada pa Donovan, lo que fa que avielleixca rapidament y se converta en polvo dimpués de beber d'ella. Jones bebe d'una simple copa d'archila que resulta estar o verdadero Gredal, manimenos o caballero advierte que no se puede quitar d'o templo y que o suyo guardián debe remanir adintro pa remanir inmortal.

Jones plena o Gredal con augua bendita y se lo leva a Henry, curando-lo instantaniament. Elsa ignora l'alvertencia d'o caballero y tracta de levar-se o Gredal con ella, fendo que o templo s'espalde a la suya arredol cuan cruceya o Gran Siello colocau en o solero d'a dentrada. Cuan o Gredal caye en un abismo en o solero, Elsa caye en fizau enta a suya muerte tractando de recuperar-lo. Jones cuasi sufre a mesma suerte antis que Henry lo convenza que lo deixe. O Caballero d'o Gredal se despide d'éls entre que fuyen. Dimpués de deixar o templo, os Jones, Marcus y Sallah s'adentran en l'escureixiu.

Se veiga tamién editar

Referencias editar

  1. (en) Enguero d'Indiana Jones and the Last Crusade en Internet Movie Database.
  2. (en) Joseph McBride: Steven Spielberg: A Biography. Nueva York, Faber and Faber, 1997. ISBN 0-571-19177-0.
  3. (en) Duke, Brad (2008). Harrison Ford: The Films. McFarland. ISBN 9780786440481.

Vinclos externos editar