Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

L'hombre de Mataire ye un personache de mito de l'alta Cinca. Ye una figura popular en os lugars que son arredol d'a confluencia d'os ríos Cinca y Cinqueta, como Saraviello, Salinas, Badaín y la Infortunada. A la contra que Silván, Chuan Ralla y l'Hombre cerrudo d'a Fueva y a redolada de l'Aínsa, l'hombre de Mataire se representa como un chigant benigno, anque miedoso, que puede amaneixer pa aduyar a os ninos en apuros.

Punta Lierga ye a montanya an vive l'hombre de Mataire.

A descripción gosa estar a d'un hombre muit alto y fortudo, y anque no se diz a-esprés que sía metat animal y metat persona, como sí que pasa con atras formas d'o mito de Chuan l'Onso, sí que se'l describe con o cuerpo pleno de cerra marrón[1] pareixida a la d'un onso. Tamién tiene deleria con a miel, y s'entiende bien con os onsos.[1] Vive en as garras de Punta Lierga, en a partida por alto d'a Cinca que se diz a selva de Mataire.

L'hombre de Mataire no fa mal a o bistiar, y s'acerca a las uellas y crabas nomás cuan en veye una sola y sin cosirar, pa muyir-la y beber-se-ne la leit.[1] Si se troba con personas adultas, corre a amagar-se en a selva[1] an nunca se l'ha puesto trobar.

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 (es)(an) L'ombre de Mataire; consultau o 4 d'aviento de 2019.

Se veiga tamién editar