Diccionario de voces aragonesas, precedido de una introducción filológico-histórica

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Diccionario de voces aragonesas
Información cheneral
Autor Gerónimo Borao y Clemente
Chenero literario Lexicografía
Subchenero Diccionario
Versión orichinal en castellano
Títol orichinal Diccionario de voces aragonesas, precedido de una introducción filológico-histórica
Editorial Imprenta y Librería de D. Calisto Ariño
Ciudat Zaragoza
País Aragón
Estato Espanya
Calendata de
publicación
1859
Pachinas 268
ISBN ISBN 84-9761-673-1

O Diccionario de voces aragonesas, que lieva por subtítol precedido de una Introducción filológico-histórica, ye un diccionario bilingüe monodireccional aragonés-castellano escrito por o catedratico aragonés de luenga espanyola Gerónimo Borao y publicau en 1859. Contiene 2959 lemas en aragonés y castellano d'Aragón que yeran d'uso regular por ixas envueltas, con as suyas correspondencias en castellano stándard.

O diccionario conta tamién con una larga introducción, que se prolarga sobre 99 d'as 268 pachinas que tiene a obra, en a cual l'autor divaga sobre a Historia d'Aragón y Navarra y sobre a situación lingüistica que estes territorios, y especialment Aragón, tienen en o conchunto d'as luengas d'Espanya. A dita introducción tamién manifiesta os motivos de l'autor pa confeccionar o diccionario, entre os que destaca la necesidat de preservar as parolas d'una manera de parlar que ya en ixos anyos piensa Borao que ye condenada a perder-se.