Cocota d'el Rincón

(Reendrezau dende Cocota del Rincón)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Cocota d'el Rincón
Cocota del Rincón
Situación
Situación Calcena/Pomer (Zaragoza)
Borobia (Soria)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra de Tablado
Macizo
Altaria 1.507 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Purullosa
Mapa

A Cocota d'el Rincón (en castellano Cocota del Rincón) ye un mont de 1.507 metros d'altaria que se troba en a sierra de Tablado, en a provincia de Zaragoza, en a muga con Castiella y Leyón.

Toponimia editar

L'oronimo Cocota d'el Rincón presenta un primer formant cocota que se repite por atras parz d'Aragón y d'a Peninsula Iberica con igual forma u a traviés de variants como cogota u cucuta; lo formant rincón ye un arabismo. Pa cocota se documenta un significau de cima en a parla de Tarazona y Moncayo[1] y de Petiella d'Aragón. En castellano de Navarra se gosa emplegar la variant cogota.[2] Esta clase de microtoponimos pueden representar una oronimización d'o substantivo cocote, referiu a una part d'o cuerpo. En Alaba cocote significa "cabezo alto" y bi heba toponimos formaus con esta palabra en o sieglo XIX que actualment se presentan con a variant cogote.[3] Tamién en La Rioja bi ha bel microtoponimo con a forma cogote.

Referencias editar

  1. (es) Manuel Gargallo Sanjoaquín: Notas léxicas sobre el habla de Tarazona y su comarca. Publicau en: Archivo de filología aragonesa, Vol. 36-37, 1985, pp. 417-572.
  2. (es) José María Iribarren, Ricardo Ollaquindia: Vocabulário navarro. Editor: Comunidat foral de Navarra, Departamento de Educación y Cultura, Institución príncipe de Viana, 1984.
  3. (es) María Nieves Sánchez González de Herrero: El Habla y la Toponimia de Lapuebla de Arganzón y el Condado de Treviño. Editor: Diputación Foral d'Alaba, Servicio de Publicacions, 1985, p. 205.

Vinclos externos editar