Chuan II Ferrández d'Íxar y Cabrera

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Chuan II Ferrández d'Íxar y Cabrera
Sinyor y II duque d'Íxar y Aliaga

14561491
Predecesor Chuan Ferrández d'Íxar y Centelles
Succesor Loís Ferrández d'Íxar y Beaumont

14871491
Predecesor Creyación d'o títol
Succesor Loís Ferrández d'Íxar y Beaumont

Muerte 1491
Conchuche/s Caterina de Beaumont
Dinastía Casa d'Íxar

Chuan II Ferrández d'Íxar y Cabrera estió lo seteno sinyor d'Íxar y fue nombrato duque por los Reis Catolicos lo 16 d'abril de 1483, convertindo-se en lo I duque d'Íxar.

Se casó con Caterina de Beaumont y tenioron seis fillos.

Dio refirme a lo prencipe de Viana y a los catalans sublevatos contra Chuan II d'Aragón, prenendo Aliaga, Castellot y Alcanyiz. Manimenos cambeó de bando y fue recompensato por Chuan II con lo condau d'Aliaga en 1465 y la sinyoría de Castellot. Manimenos en lo testamento de lo rei figuraba que estos territorios serían tornatos a la Orden de lo Hespital, l'anterior propietaria.

A la muerte de lo rei i habió un pleito con la Orden de lo Hespital, y como resultato la orden recuperó Aliaga y Castellot. Chuan Ferrández d'Íxar demandó una compensación a Ferrando lo Catolico por los suyos servicios a la corona, y fue nombrato duque, y lo 10 d'octubre de 1487 recibió lo títol de duque d'Aliaga.


Predecesor:
Chuan Ferrández d'Íxar y Centelles
Sinyor y duque d'Íxar
1456-1491
Succesor:
Loís Ferrández d'Íxar y Beaumont
Predecesor:
Chuan Ferrández d'Íxar y Centelles
Duque d'Aliaga
1487-1491
Succesor:
Loís Ferrández d'Íxar y Beaumont


Bibliografía editar

  • (es) Demelsa Ortiz Cruz: El señorío, luego ducado de Híjar. Cuadernos del Ducado de Híjar 1: El Legado cultural. 2008. Archivo Ducal de Híjar.