Cabezo de la Talaya de Sant Per

Cabezo de la Talaya de Sant Per
Situación
Situación Flag of Aragon.svg Sant Per de Calanda (Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico Error d'expresión: operador / no asperau/0.pdf
Cheografía
Cordelera Depresión d'Ebro
Sierra Talayas de Sant Per
Macizo {{{macizo}}}
Altaria 326 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa
Depresión d'Ebro.png
Montanya.svg

Lo cabezo de la Talaya de Sant Per ye lo cabalto vistable d'una plataforma estructural con una altaria de 326 metros d'altaria situau lo municipio de Sant Per de Calanda a l'este de lo nuclio habitau, cerca de la Ermita de Santa Quiteria y lo camín de Casp.

ToponimiaEditar

L'oronimo cabezo de la Talaya presenta dos formants comuns en la microtoponimia aragonesa. Una talaya ye en orografía un punto prou alto y vistable que permite posar-ie un puesto de vichilancia de los terrenos d'arredol. L'arabismo talaya creyó muitos toponimos en tiempos de la reconquiesta de la val d'Ebro y Sistema Iberico, lo que ixampló dimpués lo significau orichinal de "torraza situada en alto" a lo d'"altaria bien vistable en lo terreno".[1][2]

A primers de lo sieglo XVII lo portugués João Baptista Labanha en fizo mención en lo suyo libro "Itinerario del Reyno de Aragón (1610-1611)":

DO CABEÇO DA ATALAYA DE S. PER[3]

En Sant Per la denominación popular actual ye La Talaya (escrito La Atalaya), y fa part d'un conchunto d'altarias conoixiu como Las Talayas u Las Atalayas.

ReferenciasEditar

  1. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia Navarroaragonesa del Ebro (II): Nombres de núcleos de población y de construcciones religiosas y militares. Publicau en: Revista Príncipe de Viana, Nº 156-157, 1979, pp. 333-350.
  2. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia navarroaragonesa del Ebro (IV): Orónimos. Archivo de Filología Aragonesa, Vol. 30-31, 1982, pp. 26-27, pp. 30-31.
  3. (pt) João Baptista Lavanha, Lupercio Leonardo y Argensola, Tomás Fermín de Lezaún y Tornos: Itinerario del reino de Aragón por don Juan Bautista Labaña. Establ. tipog. del Hospicio provincial, 1895. p 192.