Alto de Mont Negro

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Alto de Mont Negro
Alto del Monegro
Situación
Situación Linars de Mora, Teruel, Aragón
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra de Mont Negro
Macizo
Altaria 1.957 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

L'alto de Mont Negro (en castellano alto del Monegro) ye una cima de 1.957 m d'altaria situada en la sierra homonima perteneixent a las serranías de Gúdar.[1] L'alto de Mont Negro se situa en lo termin municipal de Linars de Mora, (provincia de Teruel, Aragón), entre las vals de Vacas y Paulella.

Toponimia editar

L'oronimo alto de Mont Negro ye transparent en aragonés. No ye la mayor altaria de la sierra de Mont Negro pero sí lo punto mes alto d'esta sierra en lo termin municipal de Linars de Mora.

Bi ha referencias medievals a Mont Negro que no se refieren a esta cima en concreto sino a atras parz de la sierra de Mont Negro, a on que bi ha uns cuantos microtoponimos homonimos en l'actualidat:

damos e assignamos a vos conceyo de Gudar estos terminos, ço es assaber de la Covatiella assi como por somo del Fenar e exe al Villar del Calbo e a la Fonteziella de Mont Negro et ixe por el cerretiello del Bustal de Esteban e assi va al colladiello de Sollavientos de part diuso e assi como las aguas vierten contra el Fenar.[2]

João Batista Labanha fa mención de Mont Negro en lo suyo libro "Itinerario del Reyno de Aragón (1610-1611)" pero se refiere a atras elevacions de la sierra u a la sierra de Mont Negro en conchunto:

Monnegro do m. a or. 20.[3]

Referencias editar

  1. (es) Mateo Gutiérrez Elorza: Geomorfología de España. Editorial Rueda, 1994, p 82.
  2. (es) Antonio Gargallo Moya Aportación a la historica del Forum Turolii. El numero de alcaldes en Teruel durante la Edad Media. Revista Teruel, 66 chulio-aviento 1981, p 275.
  3. (pt) João Baptista Lavanha, Lupercio Leonardo de Argensola, Tomás Fermín de Lezaún y Tornos: Itinerario del reino de Aragón por don Juan Bautista Labaña. Establ. tipog. del Hospicio provincial, 1895.

Vinclos externos editar


Sierra de Gúdar
Muelas y Plataformas estructurals Gúdar | Maranyo
Sarraus y lomas Mont Negro | Molatiellas | Sarrejón
Altos, cerros, morrrons, penyas y picos Candelar | Herrador | Mont Negro | Morrón | Penya Roya | San Cristóbal
Collaus, pasos y puertos Gitana | Gúdar | Val de Linars