Abrir menú principal
Val d'Exarc
Administración
Estato
País Flag of Aragon.svg Aragón
Comarca Cuencas Meneras
'
'
Cabecera {{{cabecera}}}
Capital
Localidatz
Chentilicio {{{chentilicio}}}
Cheolochía
Acceso
Ríos Río de La Val
Largaria
Orientación Este-Ueste
Cheolochía
Tipo
Macizo Entre la sierra de Sant Chust y la muela de Camariellas.


La Val d'Exarc ye una comarca natural fa parte de la comarca oficial de las Cuencas Meneras, ye a lo sud de la Sierra de Sant Chust y corresponde a la cuenca de lo río de La Val.

En fan parte: Mezquita d'Exarc, Cuevas d'Almudén, Finollosa d'Exarc, Exarc de la Val y Aliaga.

Estos nuclios son a altarias superiors a los 1000 m, por lo que tienen un clima muito estremo, con hibiernos fridos que pueden plegar a los —15° y veranos calurosos con una temperatura meya de 20° y maximas estremas de dica 35°. Las precipitacions, poco abundants pueden estar arredol de los 500 mm.

La capital ye Aliaga, a on que dica la decada de los 60 tenió i habió muita actividat por lo treballo en las menas y la central termica. Dimpués de cerrar las menas y la central agora l'agricultura de secano de caracter cerialista ye la base de la economía, con una participación chica de lo turismo y la ganadería estensiva d'ovín.

ToponimiaEditar

En lo manuscrito de las "Cronicas de los Chueces de Teruel" de l'Archivo Historico Provincial de Teruel se fa mención de la Val de Xarque en relación a pedregadas en l'anyada de 1482-1483.

João Batista Labanha lo menciona como valle de Xarque en lo suyo libro "Itinerario del Reyno de Aragón (1610-1611)" escrito en portugués (da serra da Atalaya que cerra o valle de Xarque):[1]

...da Serra de S. Justo no principio de hua valada que se chama o valle de Xarque, no qual estaó os seguientes lugares, a pouco maes de 1/4 de L. hum de outro: Mesquita, Las Cuevas, Xarque, Hinoyosa, Las Covatillas...

HistoriaEditar

Bell lugar d'esta val estió senyoría de lo linache de los Exarc. Aliaga estió una bailía de la Orden de lo Hespital.

ReferenciasEditar