Bertolomeu u Bertolomé estió uno d'os Apóstols de Chesús. O suyo nombre (en griego Βαρθολομαίος) procede d'o patronimico arameu bar-Tôlmay, "fillo de Tôlmai" u "fillo de Ptolomeu". Ye mencionato en os tres evanchelios sinopticos, siempre en companyía de Felipe (Mt 10:3; Mc 3:18; Lc 6:14). En l'Evanchelio de Chuan, on no aparix con o nombre de Bertolomeu, lo han identificato con Natanael, que tamién ye relacionato siempre con Felipe.

Sant Bertolomeu

Sant Bertolomeu

Información personal
Nombre Sant Bertolomeu
Apodo: {{{apodo}}}
Naiximiento
Muerte
Información relichiosa
Festividat 24 d'agosto os italianos y espanyols.
Venerau en Ilesia Catolica, Ilesia Ortodoxa griega, Ilesia Armenia.
Simbolochía
Patronache
Centro de pelegrinache
Ordens {{{orden}}}
Beatificación {{{beatificación}}}
Canonización {{{canonización}}}
Qüestions {{{qüestions}}}

Seguntes l'Evanchelio de Chuan, Natanael estió uno d'os diciplos a los que Chesús s'aparixió en a Mar de Tiberiades dimpués d'a suya resurreción (Chn 21:2). Seguntes os Feitos d'os Apostols, estió tamién testigo de l'ascensión de Chesús (Fe 1:13).

Seguntes una tradición replegata por Eusebio de Cesaria, Bartolomeu se'n fue ta la India a predicar l'evanchelio, on dixó una copia de l'Evanchelio de Mateu en arameu. A tradición armenia li atribuye tamién a predicación d'o cristianismo en a tradición d'este antigo pueblo, chunto a Sant Chudas Tadeu. Os dos son consideratos santos patrons d'a Ilesia Apostolica Armenia.

Sant Bertolomeu en fuents aragonesas editar

Lo mencionan en o "Libro d'el Trasoro" y dicen:

Sant Bartolome preico entre los joyos e traslato el euangelio de Sant Matheu en lur lenguaie. E a la fin fue soterrado el en la Jndia por los barbaros en la grant...

Tamién lo mencionan en a "Cronica d'Espanya" de García de Eugui:

Jtem Sant Phelip con sus fijos fue soterrado en Joral. Jtem Sant Bertholomeu en Nanarbon una çiudat que es en Armenia la mayor; & Sant Tomas en Galaba una çiudat que es en Judea;...

Lugars d'Aragón on celebran Sant Bertolomeu editar