Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Recurso natural ye tot lo que la humanidat puet obtener de la naturaleza pa satisfer las suyas necesidaz basicas y atras necesidaz que surten de lo suyos deseyos u apetencias.

Parque eolico en La Muela. Lo viento ye un recurso renovable, encara que la producción d'enerchía electrica en los aerocheneradors presente aspectos escuros y polemicos.
Rete d'arrocegamiento con peixes. La pesca yera un recurso renovable dica 1989.

A valgua economica d'un recurso natural varía d'acuerdo con a suya requesta, que depende d'os intereses y necesidaz d'os humans.

D'alcuerdo con la capacidat de recheneración d'un recurso a escala humana se clasifican en dos tipos: renovables y no renovables.

Los recursos no renovables son en cantidaz fixas en la crosta terrestre y se cheneran en procesos cheolochicos con duradas muito luengas (de escala cheolochica), y no se recheneran a escala humana. En son eixemplos los combustibles fósils (carbón, petrolio, gas natural) y los recursos minerals (fierro, aluminio, arambre, uranio). En relación a los recursos recursos minerals y combustibles fosils, a reserva ye a cantidat d'este recurso que se puet espleitar con rentablidat.

Los recursos renovables no los acotola l'actividat humana. En son eixempls claros la enerchía solar, los vientos y las ondas marinas.

Bels autors distinguen un tercer tipo, los recursos que la humanidat puet acotolar si bi n'ha sobreexplotación u un consumo que sobrepuye la suya capacidat de recheneración, que de feito ya ha esdeveniu en muitos casos. N'esta categoría son la pesca, las selvas, la biodiversidat, l'augua de los ríos y l'aire limpio, tradicionalment consideraus como recursos renovables.

Bibliografía editar