Pesca

actividat que consiste en capturar animals aquaticos
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La pesca ye una actividat que consiste en capturar animals acuaticos (peixes, crustacios y cefalopodos sobre tot, con cetacios se gosa dicir "caza") en o suyo medio natural (oceanos, mars, cursos d'augua, estanyos, lagos, basas, ecetra). L'acción y efecto de pescar a ripas ye la "pescata"[1]. Qui pesca ye un pescador, pescaire u pescataire y qui vende la pescata ye un pescatero.

Pesca tipica en Argentina.
Pescataire con un ret.
Productos de la pesca en augua dulza, pintaus por Johannes Fabritius.

Bi ha una pesca profesional como actividat productiva y una pesca esportiva como actividat d'ocio. La pesca comercial afecta en la mes gran part a bellas cuaranta especies de peixes, moluscos y crustacios. Una tercera part d'a pescata global ye pa fer prenso y abono.[2]

Bi ha muitas tecnicas y enchenyos de pesca dependendo de la especie que se mire, de lo medio y de la embarcación. La pesca ye a sobén encuadrada por una reglamentación que tiende a fer-se mes estricta. Una tecnica de pesca tipica de la Val d'Ebro ye lo tresmallo.

Referencias editar

  1. (es) María Pilar Benítez Marco: L'ansotano. Estudio del habla del Valle de Ansó: Gobierno de Aragón, 2001. p 319.
  2. (es) Diodora Calvo Aldea, Maria Teresa Molina Álvarez, Joaquín Salvachúa Rodríguez: Ciencias de la tierra y medioambientales. 2º Bachilleraro. 2010 McGraw-Hill, pp 313-314

Veyer tamién editar